"جوهان گالتونگ " مؤسس رشته مطالعات صلح و منازعه در آمریکا با بیان اینکه امپراتوری آمریکا با تکیه بر یک دیوار شکل گرفته گفت که این امپراتوری نا امید است و نفس‌های آخرش را می‌کشد.
کد خبر: ۳۳۴۳۳۸

به گزارش فارس، "جوهان، گالتونگ " (Johan Galtung) در مصاحبه‌ای با "امی گودمن " (Emi Goodman) گزارشگر پایگاه خبری "دموکراسی‌الان " (DemocracyNow.Org) به بیان نظرات و عقاید منتشره در آخرین کتاب خود بنام "سقوط امپراتوری آمریکا " پرداخته است.

وی در این مصاحبه با بیان اینکه «امپراتوری آمریکا با تکیه بر یک دیوار شکل گرفته است؛ یک امپراتوری ناامید؛ امپراطوری که به نظر من نفس‌های آخرش را می‌کشد»، افزوده است: امپراطوری آمریکا نمی‌تواند بیش از سال 2020 دوام داشته باشد، در سال 1980پیش‌بینی کردم که امپراتوری شوروی در ضعیف‌ترین نقطه‌اش، یعنی دیوار برلین، ترک خورده و در عرض 10 سال دچار فروپاشی خواهد شد و این واقعه در سال 1989 رخ داد و امپراتوری شوروی سقوط کرد.

این محقق آمریکایی گفت: در مورد امپراطوری آمریکا نیز پیش‌بینی مشابهی دارم البته فروپاشی امپراتوری می‌تواند منجر به شکوفایی آمریکا گردد.

گالتونک در ادامه مصاحبه خود تصریح کرد: هم‌اکنون شاهدیم که در هر جایی نیروهای ویژه تقویت می‌شوند، حضور نیروهای ویژه آمریکایی از 30 کشور به 40 الی 50 کشور تسری یافته است، این دقیقا همان چیزی است که انتظارش را داریم. این تلاشی برای بیرونی ‌ساختن مسائل است؛ اینکه بگوییم دشمنانی در بیرون هستند که سعی دارند ما را نابود سازند.

مؤسس رشته مطالعات صلح و منازعه در آمریکا تأکید کرد: واقعیت این است که ما بنایی را ساخته‌ایم و هم‌اکنون آن بنا خودش در حال مرگ است، اگر سعی کنید از لحاظ اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی بر جهان تسلط یابید و سپس این چهار عامل را به حمایت از هم‌دیگر بگمارید، در این‌ صورت فرآیند موجود چندان دوام نخواهد داشت. هم‌اکنون در همین مرحله هستیم و در چنین مرحله‌ای شاهد واکنش‌های فاشیستی خواهیم بود.

جان گالتونگ، مؤسس رشته مطالعات صلح و منازعه است که در حدود نیم قرن را صرف ترویج حل و فصل غیرخشونت‌آمیز منازعات بین‌المللی کرده است. آخرین کتاب وی "سقوط امپراتوری آمریکا " نام دارد که در آن پیش‌بینی شده امپراطوری آمریکا تا سال 2020 سقوط خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها