سازندگان ژاپنی ربات 2 CB ادعا می‌کنند رباتشان همانند یک کودک مهارت‌ها را یاد می‌گیرد. این ربات هم‌اکنون در تعامل با انسان‌ها و نگاه کردن به حرکات صورت انسان‌ها همانند کودکی که از مادر خود مهارت‌ها را یاد می‌گیرد در حال یادگیری مهارت‌های انسانی است.
کد خبر: ۲۶۲۰۷۰

به گزارش نشریه «تی‌جی دیلی»، در فیلم منتشرشده از سوی سازندگان 2 CB ، این ربات با سر بی‌مو پاهایش را از صندلی آویزان کرده با یک تنفس ریتمیک شانه‌هایش را بالا و پایین می‌اندازد و چشم‌های سیاهش را مانند کودکان در سراسر اتاق می‌چرخاند. این ربات انسان نیست اما حرکاتش بسیار شبیه به کودک انسان است.

در زیر پوست نقره‌ای رنگ این ربات ژاپنی که پیچیده‌ترین ربات ساخته شده توسط مهندسان این کشور به شمار می‌رود، پردازنده‌هایی به کار رفته که اطلاعات را دریافت و ارزیابی می‌کنند. این ربات 130 سانتی‌متری و 33 کیلوگرمی کاملا شبیه کودک انسان طراحی شده و مانند کودک واقعی قابلیت یادگیری دارد.

طبق گفته مینورا آسادا پروفسور ارشد دانشگاه اوزاکای ژاپن، کودکان و نوزادان، برنامه‌های خیلی محدودی دارند و فضای کافی برای آموزش مهارت به آنها وجود دارد و این ربات هم که کاملا مانند بچه انسان فکر می‌کند با نگاه کردن به دیگر انسان‌ها این رفتار‌ها را ذخیره و ارزیابی می‌کند و آنها را به برنامه‌های رفتاری خود از جمله هنگام بروز شادی و ناراحتی مبدل می‌سازد.

در همین حال آمار فروش ربات‌های خانگی نیز در سال‌های اخیر دارای رشد قابل ملاحظه‌ای بوده است و طبق ارزیابی‌های صورت گرفته از جانب یکی از موسسات بین‌المللی میزان درآمد حاصل از فروش ربات‌های شخصی تا سال 2015 میلادی به بالاتر از 15 میلیارد دلار خواهد رسید.

این میزان درآمد حاصل از فروش ربات‌های شخصی می‌تواند به معنای ایجاد بیش از 50 هزار شغل جدید در صنعت روبوتیک جهان طی 4 تا 5 سال آینده باشد.

طبق گفته «مارتین اسپنسر» مدیر اجرایی موسسه گیکوسیستم با توجه به افزایش روزافزون تمایل بشر به انجام بسیاری از کارهای روزمره خانگی و اداری می‌توان پیش‌بینی کرد که روند تقاضا برای خرید ربات‌هایی که مثلا بتوانند خانه را مرتب کنند و لوازم ضروری منزل را از بیرون خریداری کنند بشدت افزایش خواهد یافت.

رشد نقش‌آفرینی ربات‌ها در زندگی انسان‌ها گویای حرکت رو به جلوی انسان‌هاست و کشورهایی که بخواهند خود را درگیر افکار غلط کنند، بسرعت به زندگی ابتدایی انسان‌ها بازخواهند گشت.

سعید نوری‌آزاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها