ناصر اسکندری مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان گفت: واحد گازی نیروگاه شماره سه زنجان نیمه اول سال آینده رسما وارد شبکه انتقال برق می‌شود.
کد خبر: ۲۴۸۷۱۸

به گزارش فارس ، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه احداث چهار نیروگاه 500 مگاواتی در این استان از مصوبات دور نخست سفر ریاست جمهوری است، اظهار داشت: احداث این نیروگاه‌ها در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه کلنگ نیروگاه شماره سه در شرق زنجان به زمین خورده است، گفت: طبق برنامه زمانبندی شده واحد گازی این نیروگاه 18 ماه دیگر به خط انتقال برق منطقه‌ای استان زنجان متصل می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به روند اجرای سایر نیروگاه‌ها افزود: مطالعات ساخت این نیروگاه‌ها پایان یافته و در حال حاضر در حال انجام قرارداد‌های لازم برای ساخت آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه شمار چهار نیز بر اساس مطالعات انجام شده در شرق زنجان احداث می‌شود، گفت: قرارداد احداث این نیروگاه بسته شده است.

اسکندری به ساخت نیروگاه‌های شماره یک و دو در غرب زنجان اشاره کرد و افزود: نیروگاه شماره یک در حال منعقد کردن قرارداد زمین مورد نیاز و نیروگاه شماره دو زنجان نیز در حال انجام مذاکرات قرارداد ساخت است.

وی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری و ساخت این نیروگاه‌ها بیش از 2 هزار مگاوات برق در استان زنجان تولید می‌شود، گفت: با بهره‌برداری از این نیروگاه‌ها، مطمئن‌ترین شبکه تأمین برق در کشور در استان زنجان است.

اسکندری در ادامه سخنان خود از ساخت نیروگاه‌های مقیاس کوچک در استان خبر داد و افزود: این نیروگاه‌ها با سرمایه‌گذاری کوچک در راستای تأمین برق صنایع احداث می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه متقاضی به صورت جدی در استان زنجان در حال پیگیری احداث این نیروگاه‌ها هستند، گفت: این نیروگاه‌ها در منطقه‌های نیازمند به برق ساخته می‌شوند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان به حمایت‌ها و مزیت‌های احداث این نیروگاه‌ها اشاره کرد و افزود: به جای اینکه ما برق را به مناطق مورد نیاز انتقال دهیم نیروگاه‌های کوچک در آن منطقه ایجاد می‌کنیم تا هم برق منطقه صنعتی تأمین شود و هم اینکه هزینه‌های انتقال کاهش یابد.

وی با اشاره به این سرمایه‌گذاری در کوتاه مدت قابل بازگشت است، افزود: این نیروگاه‌ها می‌توانند همزمان با تولید برق و فروش آن به وزارت نیرو تولید حرارت نیز داشته باشند و حرارت مورد نیاز صنایع را تأمین کنند.

اسکندری با اشاره به اینکه صنایع می‌توانند برای تأمین برق مورد نیاز خود برای احداث این نیروگاه‌ها اقدام کنند، گفت: آنها می‌توانند برای تأمین برق مورد نیاز واحدهای خود نیروگاه احداث کرده و مازاد برق تولیدی را به وزارت نیرو بفروشند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری سال‌جاری به نام اصلاح الگوی مصرف از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: شناسایی راهکارهای مناسب برای الگوسازی و ارائه مشاروه و الگوی مناسب برای واحدهای تولیدی و صنایع و برگزاری سمینارهای مختلف برای صنعتگران از جمله برنامه‌های برق منطقه‌ای زنجان برای تحقق شعار سال و منویات رهبری است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به خاموشی‌های سال گذشته، تصریح کرد: سال گذشته به دلیل خشکسالی و مشکل برق آبی در کشور خاموشی‌های وجود داشت ولی امیدواریم امسال به دلیل بارش خوب باران و برف و کاهش مصرف برق توسط مردم هیچگونه خاموشی در استان نداشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها