مدیر عامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: چهار سد ملی در آذربایجان غربی به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۲۴۸۵۵۸

نقی کریمی امروز در گفتگو با فارس در ارومیه افزود: این سدها شامل سد مخزنی دریک، زولا، ساروق و قیفاج است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی ادامه داد: سد‌های کوتاه استان نیز شامل ورگیل، خراسانه بوکان، احمدآباد تکاب و جلدیان است که این طرح‌ها نیز با پیشرفت فیزیکی 20 الی 50 درصد تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

کریمی خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه‌های آماده بهره‌برداری در سال جاری شامل آب شرب تکاب، ماکو و شوط است.

وی اضافه کرد: تاکنون 445 میلیارد ریال برای ساخت سد زولا هزینه شده که میزان اعتبار مورد نیاز تا پایان طرح 145 میلیارد ریال است که برای ساخت سد دریک نیز تاکنون 206 میلیارد اعتبار هزینه شده و 100 میلیارد ریال نیز اعتبار مورد نیاز است.

کریمی با اشاره به اینکه برای ساخت سد دریک تاکنون 350 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، اظهار کرد: برای اتمام این طرح 65 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز بوده، برای ساخت سد خاکی خراسانه نیز تاکنون 29 میلیارد ریال اعتبار تزریق شده و تا اتمام طرح نیز 15 میلیارد ریال هزینه لازم است.

وی اظهار کرد: اعتبارات بخش آب استان در سال جاری 2 هزار و 174 میلیارد ریال برآورد شده و اعتبار مصوب در سال 87 نیز معادل یک هزار و 424 میلیارد ریال بوده که 52 درصد افزایش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها