برای فشار جهت تخلیه صورت گرفت

قطع گاز یک مجتمع مسکونی

گاز مصرفی کوی شهید مدنی تبریز در راستای اعمال فشار بر ساکنان آن مبنی بر تخلیه ساختمانها از سوی یک کارخانه قطع شده است.یکی از اولیای کودکان این کودکستان با غیرانسانی خواندن اقدام مسئولان مربوطه در قطع گاز این مجتمع گفت: متاسفانه هیچ یک از مسئولان شرکت و حتی آموزش و پرورش استان به تماس ها و مراجعات ما پاسخ نمی دهند.
کد خبر: ۲۲۵۹۲۲

به گزارش مهر ، این کارخانه دولتی که از چند سال گذشته با مشکلات مالی بسیاری روبرو است برای برون رفت از بحران پیش آمده مجتمع هفت هکتاری خود را به بخش خصوصی فروخته اما ساکنان آن که کارمندان و کارگران رسمی این شرکت هستند از تحویل خانه های خود امتناع می کنند.

در این میان گرچه شرکت مذکور مالک این مجتمع 200 واحدی است اما اقدام مدیران کارخانه یاد شده در فصل زمستان برای قطع گاز این منطقه واکنش های گسترده و مختلفی به همراه داشته است. از سوی دیگر با قطع گاز این کوی ، گاز مصرفی مجتمع کودکستانی و مهدکودک استاد شهریار واقع در این کوی نیز از هفته گذشته قطع شده است.

بر این اساس کودکان زیر شش سال به دلیل منازعات درون سازمانی یک کارخانه تاوان سنگینی می پردازند ، به طوریکه بسیاری از خانواده ها از بیم سرماخوردگی و بیمار شدن فرزندان خود از حضور کودکان در این مجتمع جلوگیری کرده اند.

در همین حال یکی از اولیای کودکان این کودکستان با غیرانسانی خواندن اقدام مسئولان مربوطه در قطع گاز این مجتمع گفت: متاسفانه هیچ یک از مسئولان شرکت و حتی آموزش و پرورش استان به تماس ها و مراجعات ما پاسخ نمی دهند.

مجتبی فوقی، مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی نیز ضمن اظهار تاسف از قطع گاز یک مجتمع آموزشی کودکان و نونهالان گفت: به هنگام قطع گاز به هیچ عنوان از وجود این مجتمع در داخل کوی مطلع نبودیم. وی ادامه داد: پس از آگاهی از موضوع همکارانمان برای وصل مجدد گاز به کوی شهید مدنی مراجعه کرده اما اجازه ورود به محل از سوی نگهبانی به آنها داده نشده است.

در همین حال محمدعلی ذبیحیان فرماندار تبریز نیز ضمن اظهار تاسف شدید از مشکل پیش آمده ، گفت: دستور وصل مجدد گاز در این منطقه صادر شده اما وجود برخی مشکلات و ناهماهنگی ها باعث شده گاز این مجتمع تا کنون وصل نشود.

فرماندار تبریز اظهار داشت : یک کارخانه دولتی مالک این کوی بوده و البته خواسته های آنها برای خروج ساکنان این مجتمع قانونی است.

ذبیحیان در پاسخ به این سئوال که در این میان گناه 100 کودک و نونهال که مجبورند در فصل زمستان روزگار سختی بگذرانند چیست افزود: باید برای این مشکل هم راهکار مناسبی اندیشه شود.دریافت اشتراک گاز مجزا از واحدهای دیگر این کوی ، بهترین راهکار حل مشکل است.

وی در پاسخ به این سئوال که برخی زمزمه ها از احتمال تعطیلی این واحد آموزشی در این فصل از سال خبر می دهند، اظهار داشت: تعطیلی یک واحد آموزشی در نیمه سال به هیچ عنوان قابل قبول نیست و آموزش و پرورش باید فکری به حال این مرکز اندیشه کند.

مسئولان آموزش و پرورش که گویا حاضر به پاسخگویی در این خصوص نیستند نیز با درخواست اولیای این مرکز مبنی بر انتقال موقت کودکستان و مهد کودک یاد شده به یک ساختمان دیگر تا حل بحران یاد شده موافقت نکرده اند.

با توجه به آنچه گفته شد گرچه چهار روز از این واقعه می گذرد اما به رغم دستورات مسئولان محلی، مسببان اصلی این رویداد هیچگونه اقدامی برای حل مشکل پیش آمده نکرده و کودکان و نونهالان بخت برگشته تاوان بی مسئولیتی عده ای را پس می دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها