همزمان با ولادت باسعادت حضرت قائم کلنگ احداث مصلای بزرگ کاشان با حضور آیت‌الله امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران به زمین خورد. نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم کلنگ‌زنی مصلای بزرگ این شهرستان گفت: میعادگاه‌های نماز جمعه پایگاه انتظار و اردوگاه اصحاب حضرت مهدی (عج)‌ است.
کد خبر: ۱۹۵۶۵۵

 آیت‌الله عبدالنبی نمازی، نقش نمازجمعه را ایجاد آمادگی در جامعه برای پیشواز از امام عصر (ع)‌ عنوان کرد و افزود: متاسفانه گرچه 30 سال از انقلاب می‌گذرد، اما هنوز نتوانسته‌ایم از تمام قابلیت‌های نماز جمعه در این راستا استفاده کنیم.

وی یادآور شد: جامعه ما هنوز به معنای جامع کلمه منتظر نیست چرا که منتظر واقعی کسی است که از حرام بپرهیزد و خود را با فضایل اخلاقی آراسته سازد.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد مصلی برای شهرستان کاشان، اختصاص بودجه سفرهای زیارتی قبور ائمه معصومین (ع)‌ را برای ساخت این مصلی توسط مردم اولی دانست و ابراز امیدواری کرد: مردم با همت خود و با صرف بودجه نذورات و اعمال مستحبی در این راه بر ساخت مصلی سرعت بخشند.

امام جمعه موقت تهران نیز در این مراسم، میعادگاه نمازجمعه را مکان میثاق با ولایت توصیف کرد و تقارن زمان کلنگ‌زنی مصلی کاشان را با سالروز میلاد ولی عصر (عج)‌ بسیار مناسب و مبارک برشمرد.

آیت‌الله محمد امامی کاشانی با اشاره به سابقه دیرینه علمی مذهبی شهرستان کاشان ایجاد مصلی و مجتمع جامع فرهنگی را از نیازهای فوری و ضروری این منطقه دانست و از مردم خواست در ساخت این بنا کمال همکاری را داشته باشند.

گفتنی است، آیت‌الله مکارم شیرازی که به دلیل کسالت نتوانست در این مراسم حضور یابد طی پیامی به مردم کاشان که توسط حجت‌الاسلام حسن نمازی عضو مجلس خبرگان قرائت شد، از احداث این مصلی ابراز خوشبختی کرد.

کاشان ــ خبرنگار جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها