30 پروژه در زمینه‌های مختلف اقتصادی، در جشنواره شکوفایی در سال 1387 در استان زنجان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۶۶۵۱۶

به گزارش ایسنا ، قوام نوذری، استاندار زنجان در مراسم زنگ سلامت که در دبیرستان مهدیه زنجان برگزار شد، با بیان مطلب فوق افزود: ایجاد فضایی توأم با بهداشت و سلامت که مسؤولین امر متولی آن هستند، موجب داشتن محیطی سالم و آکنده از نشاط و شادمانی برای مردم خواهد بود.

نوذری گفت: فضای علم و دانش، فضای تربیت و پرورش است و دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه در فضای آماده‌ای که اکنون در اختیار دارند باید با شور و نشاط در جهت فراگیری و آموزش کوشا باشند.

وی برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در خصوص ارتقای علمی سلامت و اخلاق را مهم ارزیابی کرد و افزود: سال گذشته موفقیت‌ها و امتیازات زیادی در صحنه ملی توسط دانشگاه علوم پزشکی زنجان کسب شد که امیدواریم این روند در سال جاری نیز ادامه یابد.

استاندار زنجان با بیان این که امسال به عنوان سال نوآوری و شکوفایی از طرف مقام معظم رهبری نامگذاری شده است که باید از لحاظ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد، گفت: تبلیغات این نامگذاری در صحنه‌های داخلی و بین المللی موجب تعجب و شگفتی دشمنان انقلاب خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در زمینه مسائل علمی و ابداعات و اختراعات داخلی و بین المللی باید سعی کنیم که علم را با آخرین تکنولوژی به صحنه عمل بکشانیم و در زمینه تجارت و فنآوری باید زمینه‌های رشد و تحول جامعه در زمینه‌های اقتصادی را به وجود آوریم.

وی افزایش درآمد ناخالص ملی را در توسعه کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به این که امسال آخرین سال فعالیت دولت نهم است، باید آثار و برکات فعالیت‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در جامعه به ثمر برسد.

دکتر رحیم سروری زنجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان و قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در استان در این مراسم اظهار کرد: سلامت، موضوعی است که با حمایت سازمان‌های بین بخشی و فرابخشی و با فرهنگ سازی در میان مردم انجام می‌پذیرد.

دکتر سروری با بیان این که طی 2 سال متوالی 86 و 85 مقام نمونه در برگزاری هفته سلامت توسط دانشگاه علوم پزشکی به دست‌ آمده است، گفت: امیدواریم امسال نیز با توجه به برنامه‌های متنوعی که در نظر گرفته شده است، این عنوان تکرار شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: یک چهارم مراجعین به کلینیک‌های درمانی دچار مشکلات روانی، روان پریشی و اختلالات روانی هستند که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مناسب و همکاری متولیان کشور با وزارت بهداشت و درمان در این زمینه اقدامات ضروری انجام گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به کاهش آمار تصادفات در سال جاری افزود: 25 درصد بودجه کشور در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار می‌گیرد که با این رقم پوشش صد درصدی فعالیت‌ها میسر نیست و این امر نیازمند تعاون بین بخشی است.

وی دانش آموزان را بهترین انتقال دهندگان اطلاعات بهداشتی عنوان و اظهار کرد: باید در این زمینه توجه بیشتری مبذول شود.

سروری خاطرنشان کرد: کشیدن سیگار مشکلات عدیده‌ای همچون سرطان را به وجود می‌آورد که باید در این زمینه با ابزار قانونی و پیشگیری از استعمال دخانیات در اماکن عمومی به طور جدی فعالیت کرد.

وی عدم استفاده از اسانس‌های غیراستاندارد در مصرف قلیان و عدم مصرف مواد غذایی و تنقلات مضر که موجب بیماری‌های متعدد می‌شود را مهم ارزیابی کرد و گفت: استفاده از مواد خوراکی مضر و روغن‌های جامد با تراس بالای 40 درصد مضر است و باید در این زمینه روغن‌های جامد از سبد غذایی خانواده حذف شود و مصرف قند و نمک به حداقل برسد.

وی راه‌اندازی بخش جراحی قلب، مرکز ناباروری در زنجان، 2 مرکز تحقیقاتی خون و سرطان، ایجاد 11 دوره تحصیلات تکمیلی و تخصصی پزشکی و پی گیری تاسیس دانشکده دندانپزشکی در استان را از جمله برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی در سال 87 عنوان کرد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها