معاون راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: طرح جامع ترافیک نوروزی در این استان در دو مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول آن از 23 اسفند آغاز و تا 29 این ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۱۶۲۳۲۸

عزیز مام احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اجرای این طرح از 23 اسفند امسال آغاز و تا 28 فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی بهبود ترافیکی با اجرای صحیح مقررات راهنمایی و رانندگی، ارتقای ایمنی و جلوگیری از بروز حوادث رانندگی و ایجاد اطمینان برای سفر در تعطیلات نوروزی از اهداف اصلی اجرای این طرح دانست.

مام احمدی اظهار کرد: برای اجرای این طرح علاوه بر مأموران پلیس راه از استعدادهای بالقوه در بخش‌های مختلف به صورت ابتکاری استفاده می‌شود.

به گفته وی منشور جلب مشارکت اقشار مختلف مردم مانند نیروهای بسیجی و پلیس یار جوان در جهت ایجاد و گسترش بخش نظارتی و خود کنترلی است.

وی با اشاره به همکاری آموزش و پرورش با پلیس راه در راستای اجرای این طرح گفت: در جهت استفاده از دانش آموزان مقطع ابتدایی به عنوان پلیس همیار و به کارگیری پلیس یار جوان در مقطع دبیرستان استفاده می‌شود.

مام احمدی با اشاره به امکانات و تجهیزات مناسب برای اجرای این طرح در استان گفت: تهیه و اجرای طرح ترافیکی ، اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده و مستمر درباره اراده پلیس برای ارتقاء ایمنی از طریق برخورد جدی و بدون اغماض با حوادث، سرعت غیرمجاز و سبقت از ویژگی‌های این طرح است.

وی تقویت پلیس راه در شهرهای سیاحتی، استفاده 100 درصدی از تجهیزات و امکانات و نیروها در 28 و 29 اسفند، همکاری با راه و ترابری، شهرداری، اورژانس و صدا و سیما را از جمله تمهیدات راهنمایی و رانندگی کردستان برای ایام نوروز دانست.

وی ادامه داد: در طول اجرای این طرح و در هنگام لغزندگی جاده از تردد موتور سیکلت جلوگیری می‌شود.

 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها