امروز وقتی کتاب خاطراتمان را ورق می زنیم. برمی گردیم به 31 شهریور سال 59 ، صدای غرش هواپیماهای دشمن بعثی ، عبور از مرزهای خاکی ، بمباران فرودگاه مهرآباد تهران و آغاز جنگی غافلگیرانه.
کد خبر: ۱۴۶۵۸۷

درست در حالی که انقلاب هنوز دوسالگی خود را جشن نگرفته بود، صدام با نیت اشغال کامل ایران تجاوزی سهمگین را آغاز کرد. هفته دفاع مقدس برایمان بهانه ای است برای:
1- یادی کنیم از امام (ره)، مردی که در طول دوران حیاتش فرماندهی جنگی نابرابر را برعهده داشت و پیروزمندانه از آن بیرون آمد. تدبیر امام در القاء خودباوری در جوانان ، شکست بن بست های جنگ با صدور فرمان شکستن حصر آبادان و آزادسازی خرمشهر، هدایت نیروهای مسلح و وحدت میان آنان و ایستادگی در برابر ترفندهای تبلیغاتی دشمنان فصلی پربار از کتاب 8 سال دفاع مقدس است که نیاز به بازخوانی مجدد دارد.
2- درود بفرستیم به روان پاک شهیدانمان ، مردان مردی که تاریخ امثال آنها را کمتر به یاد دارد. نوجوانان 13 ساله تا پیران 80 ساله. جنگ همان گونه که مردان بزرگی را تربیت کرد، بهترین های عصر خود را نیز گلچین کرد و یادگارانی را نیز برایمان به یادگارگذاشت تا نشان «جانبازی و آزادگی» این ملت باشند ، تا بدانیم آنها حجت های خدا برای ما هستند.
3- هفته دفاع مقدس فرصتی است تا مفهوم دوباره ذلت و عزت را مرور کنیم و ایمان بیاوریم به کلام خدا که می فرماید: «خداوند هر که را بخواهد عزت می بخشد و هر که را بخواهد ذلیل و خوار می سازد.» و آیا جز این است که امروز ملت ایران عزیز است و صدام و لشکریانش در شرق و غرب عالم ذلیل.
4- 31 شهریور بهانه ای است برای آن که به دنیا بگوییم ما را از جنگ نترسانید. 8 سال دفاع عزتمندانه را در حالی که امریکا، انگلیس ، فرانسه و آلمان و مرتجعین منطقه پشتیبان دیکتاتور عراق بودند، پشت سر گذاشتیم و به فولادی آبدیده مبدل شده ایم. امروز پیاممان به دنیا همچنان صلح است و گریز از جنگ. اما اگر جنگ افروزان خیال باطل داشته باشند، باز حماسه ای پرشکوه تر از گذشته برای ملت ما و ذلتی ابدی برای آنان رقم خواهد خورد.


بیژن مقدم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها