بار دیگر دست خبیث و آلوده افراطیون وهابی از آستین القاعده و اربابان پیدا و پنهان این سازمان جهنمی درآمد و با جسارت به مرقدین شریفین عسکریین علیهاالسلام ، احساسات میلیونها
کد خبر: ۱۳۷۰۴۸
ارادتمند به خاندان عترت و طهارت علیهمالسلام را جریحهدار کردند.
پیداست هدف اصلی این اقدام شنیع، چیزی جز پراکندن تخم عداوت و تفرقه میان شیعیان و اهل سنت در عراق و ایجاد بسترهای مناسب برای شروع یک جنگ داخلی در این کشور، نیست. در بار اول که مرقدین شریفین عسکریین مورد تهاجم این فرقه ضاله و خوارجی قرار گرفت، خوشبختانه مرجعیت دینی در عراق با هوشیاری تمام عیار و تحسینبرانگیز مردم عراق را از به دام افتادن در طرحی که حملهکنندگان آن را برای نابودی عراق و ایجاد جنگ داخلی و برادرکشی پهن کردند، بر حذر داشت و دیدیم که طبقات مختلف مردم عراق به طرز باور نکردنی از فرمان مرجعیت دینی خود تبعیت کرده و علیرغم مصیبت عظیمی که بر اهل اسلام و محبان و ارادتمندان ساحت مقدس اهل بیت علیهمالسلام وارد شده بود، آنان با خویشتنداری ستودنی، شعلههای فتنهانگیزی و تفرقه را خاموش کردند.
این بار، این سناریوی کهنه و نخنما شده مجددا در دستور کار القاعده و نفرات وهابی مسلک آن که جز به سر بریدن و تکهتکه کردن احشاء و اعضای اسیران خود و تعرض به زنان مومنه و هتک حرمت و تجاوز به مقدسات نمیاندیشند، قرار گرفت و این بار منارههای مرقدین شامخ این دو امام همام مورد هدف قرار گرفت.
بدیهی است اشغالگران، متهمان اصلی این فاجعه دردناک محسوب میشوند. اشغالگرانی که اینک خبرهای زیادی درباره تبانی آنان با افراد مسلح وهابی در بعضی از استانهای عراق، منتشر میشود.
اکنون در استان دیاله عراق، افراد مسلحی که تا دیروز با اشغالگران میجنگیدند، اکنون سوار زرهپوشهای امریکایی شده و به عملیات مسلحانه علیه افراد بیدفاع میپردازند.
باید در نظر داشت مسئولیت هرگونه ناامنی و شرارت و قتل و کشتار مردم عراق بر طبق حقوق بینالملل به عهده اشغالگرانی است که نتوانستند به اندازه یک روز و یک شب، امنیت و رفاه برای مردمان سرزمین تحت اشغال خویش فراهم آورند و حتی با مخالفان امنیت مردم نیز از در دوستی درآمدند.
از این رو چنانچه مردم خود امنیت مرقدین شریفین را به عهده گرفته بودند و نظامیان امریکایی به بهانه حفظ امنیت، به خلع سلاح و تهاجم علیه مدافعان راستین مردم عراق مبادرت نمیورزیدند، اکنون جهان اسلام و خاصه شیعیان سوگوار تعرض ناگوار به ساحت مقدسات دینی نبودند.
بیشک این یک لکه ننگ فراموشنشدنی در کارنامه 5 ساله عملکرد اشغالگران امریکایی در عراق تلقی میشود. لکهای که تکرار دوباره آن، احساسات صدها میلیون مسلمان را جریحهدار ساخت و عزم آنان را برای تطهیر سرزمین عراق از حضور اشغالگران و همپیمانان وهابی، تکفیری و صدامی آنان، دوچندان نمود.
با این حال باید در نظر گرفت هشداری که چندی پیش سید عبدالعزیز حکیم درباره سرایت پدیده تروریسم از عراق به کشورهای عرب همجوار آن، داد، اینک با گسترش تحرکات تروریستی، میرود تا صورت واقعیت به خود بگیرد.
تروریسم موجود در عراق که به منزله اختاپوس مهلک و مرگبار است، در صورت حضور در کشورهای همجوار، به هیچکس، حتی مردم کوچه و بازار امان نخواهد داد. درست مشابه وقایع مرگباری است که اینک به صورت روزانه در کوچهها، خیابانها و بازارهای بغداد و دیگر شهرهای عراق اتفاق میافتد.

یوسف قوچانی غروی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها