پس از گذشت 5 سال از حادثه واژگونی قایق دانش آموزان در دریاچه پارک شهر و مرگ 6 دانش آموز ، قاضی شعبه 1156 دادگاه بعثت 12 متهم پرونده را به پرداخت جزای نقدی محکوم کرد.
کد خبر: ۱۳۶۲۱۶

به گزارش «جام جم» ، بدون تردید یکی از حوادثی که در چند سال گذشته هنوز در ذهن مردم مانده است ، حادثه واژگونی قایق دانش آموزان مدرسه راهنمایی دخترانه «طه2» در 14 اردیبهشت سال 81 است ؛ روزی که 6 دانش آموز دختر همراه مرد قایقران درون دریاچه جان باختند و هنگام حادثه مردم و نیروهای امدادی با حضور بموقع خود، مانع از مرگ تعداد دیگری از دانش آموزان شدند.

پرداخت دیه

پس از وقوع این حادثه دلخراش ، قاضی وقت شعبه 1602 دادسرای جنایی با عزیمت به محل ، دستور قضایی را در این ارتباط صادر کرد و با تحقیق از سوی ماموران مشخص شد هنگامی که این دانش آموزان برای بازدید از موزه پست به این محل آمده بودند ، 17 نفر از آنها سوار قایقی با ظرفیت 8 نفر شدند که قایق یکباره واژگون شد و در این حادثه 6 نفر دانش آموز به نامهای مریم سروندی ، زینب کمره ای ، آرزو جوادی ، بهاره رضایی ، نسرین امینی و زهره رحیمی جان خود را از دست دادند و کمی بعد، جسد مرد قایقران نیز به نام اکبر-س از درون دریاچه خارج شد. با دستور قاضی جواد اسماعیلی ، تیمهای کارشناسی به بررسی این حادثه پرداختند و 8 نفر از مسوولان شهرداری منطقه 12 و 4 نفر از مسوولان آموزش و پرورش ، مقصران حادثه قلمداد شده و پس از اتهام قتل شبه عمد ، قاضی دادگاه جنایی حکم مربوط به آنها را صادر کرد. با پیگیری موضوع از سوی سرپرست وقت دادسرای جنایی ، قاضی ناصر سراج ، قرار شد دیه قربانیان از بیت المال پرداخت شود.

جنبه عمومی جرم

این گزارش حاکی است ؛ پس از گذشت 5سال از وقوع این حادثه ، پرونده برای بررسی از جنبه عمومی جرم به شعبه 1156 مجتمع قضایی بعثت ارسال شد و قاضی دادگاه پس از بررسی و تحقیقات قضایی و اخذ دفاعیات از 12 متهم پرونده برای آنها از جنبه عمومی جرم تعیین مجازات کرد. قاضی الهی زاده ، رئیس شعبه 1156 درباره حکم صادره به خبرنگار ما گفت : در خصوص صدور حکم قبلی مبنی بر پرداخت دیه ، پرونده در یک دادگاه دیگر مورد رسیدگی قرار گرفته است و در ارتباط با جنبه عمومی جرم نیز با توجه به دفاعیات متهمان و اوراق پرونده و نتیجه تحقیقات ، دادگاه متهمان را به دلیل قصورشان ، به جزای نقدی محکوم کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها