انتخابات مجلس هشتم اواخر امسال یعنی حدود 10ماه دیگر برگزار می شود، اما رایزنی های انتخاباتی این بار خیلی زود کلید خورده است.
کد خبر: ۱۳۲۱۰۶

شاید یکی از دلایل آغاز زود هنگام فعالیت های انتخاباتی این باشد که گروه های سیاسی فرصت بیشتری برای همگرایی و ایجاد ائتلاف میان گروههای پراکنده خود داشته باشند.
تجربه انتخابات شوراهای شهر و تلاش دو گروه عمده سیاسی کشور یعنی اصولگرایان و اصلاح طلبان برای ایجاد فهرستی واحد و جلوگیری از انشقاق تا آخرین روزهای فعالیت های انتخاباتی ، سیاسیون کشور را ترغیب کرده است که این بار از فضای زمانی مناسب برای رسیدن به هدف مشترک استفاده کنند و به همین دلیل جو سیاسی کشور خیلی زود به سوی کنش های انتخاباتی سوق پیدا کرده است.
اما آنچه این روزها در برخی محافل مطبوعاتی کشور شاهد آنیم ، تلاش در جهت مصادره شخصیت های طراز اول کشور برای تبلیغات حزبی و القای همراهی این افراد با حرکتهای حزبی و جناحی است که البته این خود شمشیر دولبه ای است که هم می تواند امکان اقبال افکار عمومی را فراهم کند و هم روگردانی مردم را از جناح مورد نظر موجب شود.
مقبولیت شخصیت هایی از این دست نزد افکار عمومی به خاطر انتساب به جناح و یا طیف سیاسی خاصی نیست ، بلکه سبب دوری از افراط و تفریطها و حرکت در مسیر انقلاب و امام (ره) است که شخصیتی برجسته از آنها نزد افکار عمومی ترسیم کرده است.
مروری بر انتخابات گذشته نشان می دهد که این شخصیت های انقلابی همواره افراد، گروهها و حرکتهای تند و افراطی را از خود دور کرده و نه تنها اقبالی به آنها نشان نداده اند، بلکه تاکید بر اعتدال ، خدمت به مردم و حرکت در مسیر اصول نظام را سرلوحه اندیشه های خود قرار داده ، آن را معیار همراهی یا دوری از افراد و گروهها تعیین کرده و از بیان آن نیز ابایی نداشته اند.
در موسم انتخابات همواره با برخی گروهها و طیفهای سیاسی که شعارها و ادعاهایشان دیگر نزد مردم رنگ باخته است ، خود را پشت افراد مقبول و مورد اعتماد نظام مخفی می کنند تا شاید از قبل آنها فرصتی برای خودنمایی داشته باشند؛ اما مردم همواره ثابت کرده اند که فارغ از هیاهوی سیاسی و حرکتهای تبلیغی و جناحی ، افرادی را برای اداره امور کشور برمی گزینند که معتدل ، متخصص ، متعهد و در خدمت رسانی به مردم پیشقدم باشند.
در سالهای گذشته و سیاسی کاری برخی گروههای سیاسی که مدتی اداره امور کشور را چه در قوه اجرایی کشور و چه در شوراهای شهر به عهده داشتند، مردم را بشدت آزرده و حرکت سازندگی کشور را کند کرده بود؛ به همین دلیل افکار عمومی ضمن طرد این گروهها، افرادی را انتخاب کرده و می کنند که فارغ از مارکهای حزبی و جناحی در پی اقتدار، سازندگی و اعتلای جایگاه کشور در ابعاد مختلف اقتصادی ، اجتماعی و بین المللی هستند و تا زمانی که این هدف را پی می گیرند، مردم از آنها حمایت کرده و اگر خدای نکرده مرعوب موانع ، تهمت ها و فشارهای داخلی و بین المللی شوند حال منتسب به هر گروه و طیفی که باشند از سوی مردم طرد خواهند شد.


عباس محمدنژاد
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها