جام جم آنلاین: تایلند برگزاری مسابقه کیک بوکس بین اورانگوتان ها را ممنوع کرد. اوران گوتان نوعی میمون در حال انقراض است و برگزاری یک مسابقه کیک بوکس
کد خبر: ۴۵۶۶۶
بین این حیوانات بسیار باهوش خشم و اعتراض بسیاری از فعالان و حامیان حقوق حیوانات را در سراسر دنیا به همراه داشته است.
تایلند تا کنون چندین دوره از این مسابقات بسیار خشن و مرگبار را که دو حریف باید با استفاده از مشت و ضربات شدید زانو و پا حریف را از پای درآورند بین اورانگوتان ها برگزار کرده است.
این مسابقات البته استقبال بسیاری از علاقمندان به هیجان و سرگرمی را در پی داشت اما در عوض اعتراضات گسترده را نیز پدید آورد.
در این مسابقات اورانگوتان ها دست کش بوکس دست می کنند و شورت های بلند رنگی می پوشند و درست مانند انسانها به سوی یکدیگر مشت و لگد پرتاب می کند. در برخی مواقع یکی از اورانگوتانها در اثر شدت ضربات مرده است.
این ممنوعیت درپی بالاگرفتن اعتراضات و اثبات خشن و غیر اخلاقی بودن این ورزش برای حیوانات و ضبط بیش از 100 اورانگوتان توسط پلیس تایلند که برای این ورزش ربوده و تعلیم داده شده بودند اعلام شد.
به گزارش پلیس این اورانگوتانها از کشورهای مالزی و اندونزی به تایلند قاچاق شده بودند.
بر اساس اطلاعات موثق تنها 20 هزار اورانگوتان در دنیا زندگی می کنند که بر این اساس برگزاری چنین مسابقه خشنی بین آنها با قوانین حمایت از حیوانات در حال انقراض منافات دارد.
به گفته سخنگوی دولت تایلند به زودی جریمه های سنگینی که برای متخلفان وضع شده است رسما9 اعلام می شود.

رکورد تازه مرد عنکبوتی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها