دو سه ماه آخر هر سال میلادی ، بهترین زمان سال از نظر بازی کننده های بازیهای رایانه ای است ؛ زیرا هرچه به کریسمس نزدیک می شویم ، بازیهای معروف بیشتری به بازارها عرضه می شوند.
کد خبر: ۳۴۱۲۱
یکی از این بازیهای معروف که شماره جدید آن تازه وارد بازار شده ، مکس پین 2است.
اولین شماره از مکس پین ، یک نوع انقلاب در بازیهای رایانه ای ، مخصوصا سبک اکشن ایجاد کرد.
این بازی ، غیر از موتور گرافیکی قدرتمندش ، درجه جدیدی از خشونت را در بازیها عرضه کرد. البته در شماره دوم ، این خشونت کاهش پیدا کرده است .
اگر از طرفداران شماره اول بازی هستید، خیالتان راحت باشد که بازی هیچ چیز از شماره اول کم و کسر ندارد و البته چیز زیادی هم اضافه ندارد. بهتر است به جای معرفی بازی (که احتمالا بی مورد است ، چون همه دوستداران بازیهای رایانه ای مکس پین را می شناسند)، تفاوت های شماره دوم با اول را بگوییم. آن وقت خودتان می توانید قضاوت کنید که بازی مکس پین 2 چطور است.
لازم به ذکر است که امتیاز سایت Gamespot به مکس پین 2، 9 بوده است. پیش از هر چیز باید به موتور گرافیکی قدرتمند مکس پین 2اشاره کنیم.
طراحی سه بعدی صحنه ها و بافت اشیائ خیره کننده است. سیستم گلوله زمان در این شماره پیچیده تر شده و در این حالت می توانید در 2 سرعت متفاوت بازی را دنبال کنید؛ یعنی وقتی وارد حالت اسلوموشن شدید، با هدف گیری مناسب و شلیک موفق به دشمن ها می توانید کاری کنید که دوربین آهسته تر حرکت کند.
همچنین شلیکهای مناسب و یا غافلگیرکردن دشمن ، باعث می شود دوربین این صحنه را به طور 360 درجه نشان بدهد. با این همه دقت گرافیکی بالا، اجراکردن مراحل بسیار کم طول می کشد و این از موفقیت های موتور گرافیکی مکس پین 2است.
اولین نقطه ضعف بازی داستان آن است که سناریوی مکس پین 2هیچ چیز جدید و هیجان انگیزی ندارد. بازی در حالی شروع می شود که سعی زیادی شده گنگ و مبهم باشد، تا بازی کننده ها را به داستان علاقه مند کند، ولی این شروع به حساب طوفانی اصلا خوب از آب درنیامده و در عوض ، اگر کمی دقت کنید، می توانید براحتی پایان داستان و سرنوشت شخصیت ها را از همان اول حدس بزنید.
داستان هیچ شخصیت جدیدی ندارد. همه کسانی هستند که در شماره اول آنها را دیده بودیم ؛ اما جای امیدواری است که در مکس پین 3 شخصیت های جدیدی را ببینیم ، چون خوشبختانه هیچکدام از شخصیت های مکس پین 2 در پایان داستان زنده نمی مانند، مگر این که به طور معجزه آسا در شماره بعد زنده بشوند و برگردند. مراحل خواب و رویاهای مکس هم یکی دیگر از نقاط ضعف بازی است.
در حالی که در شماره اول دو مرحله ای که ما در واقع در رویاهای مکس پین بازی می کردیم ، از جالب ترین صحنه های بازی های رایانه ای بودند، در شماره دوم اصلا خوب از کار درنیامده اند.
ظاهرا سازنده های بازی با تاکید بی مورد روی تکرار عناصری که باعث موفقیت مکس پین 1 شده اند، لطف آنها را از بین برده اند. در مکس پین 2 بیش از 4 مرحله وجود دارد که شما عملا فقط باید در آن راه بروید.
همچنین بعد از دیدن صحنه های عجیب و غریب بازیهایی مانند سایلنت هیل ، دیگر رویاهای مکس پین 2 هیچ جذابیتی ندارند. تنها عامل جذابیت بازی نسبت به شماره پیش حضور یک شخصیت قابل بازی کردن جدید است. در حالی که مرگ مونا ساکس (MonaSax) را در مکس پین 1 دیده بودیم ، او دوباره برمی گردد و این بار به علت وجود یک دشمن مشترک ، مجبور است با مکس پین همکاری کند.
به این ترتیب ، ما هم موقعیتی پیدا می کنیم تا شیرجه زدن ها و مبارزه در حالت گلوله زمان را با شخصیت دیگری تجربه کنیم.
مراحلی را که کنترل مونا به دست بازی کننده ها داده می شود، می توان بهترین و هیجان انگیزترین مراحل بازی به حساب آورد، که متاسفانه بسیار کم هستند.
در یکی از این مراحل ، شما باید در یک ساختمان نیمه تمام دنبال موقعیت های مناسب برای استفاده از تفنگ دوربین دار خود بگردید و در حالی که مکس پین در حال مبارزه با تبهکاران است ، او را پوشش بدهید. از تفاوت های دیگر مکس پین 2 با شماره اولش ، ساده تر شدن بازی است . این موضوع را همه کسانی که شماره اول را تمام کرده باشند، می توانند تایید کنند.
در حین بازی آنقدر به شما اسلحه و خشاب و قرص آرامش بخش داده می شود که هیچ وقت هیچ چیز کم نمی آورید. همچنین از اتاقهایی که در آنها 3 یا 4 نفر در موقعیت های مختلف کمین کرده اند و برای کشتن آنها باید با فکر و نقشه عمل می کردید، خبری نیست.
سلاحها بسیار متنوع شده اند و تک تک آنها نسبت به شماره پیش بسیار قوی تر هستند. به همه اینها اضافه کنید که بازی بسیار کوتاه است. اگر بخواهید پیش درآمدهای هر فصل و مراحلی را که فقط باید در آنها راه بروید، حذف کنید کلا 12 - 10 مرحله بازی می ماند که بسیار کوتاه هستند. همه این مراحل ، غیر یکی دو ماموریت که باید از کسی محافظت کنید، دقیقا مثل هم هستند.
شیرجه به داخل اتاق ، کشتن سه چهار نفر، برداشتن سلاحهای آنها و حرکت به سمت اتاق بعدی. حتی از رئیسهایی که در مکس پین 1 هر از چندی با آنها مبارزه می کردید، خبری نیست.
بعد از یک بار تمام کردن بازی ، حالتهای جدیدی برای بازی کردن قابل دسترسی هستند، که شاید کمی بهتر باشند. بازی کردن مکس پین 2، روی درجه سخت آن مطمئنا تجربه خوبی خواهد بود.
اگر از سیستم گلوله زمان مکس پین 2 خوشتان نمی آید، این قابلیت در بازی هست که بتوانید آن را همانند مکس پین 1کنید.
کافی است در قسمت تعریف کلیدهای بازی برای گزینه Time-BulletCombo یک کلید تعریف کنید و در بازی از آن استفاده کنید؛ ولی این سیستم چندان کاربردی نیست ؛ چون دشمنهای بازی بسیار باهوش تر و سریع تر شده اند و شیرجه زدن و شلیک در حالت اسلوموشن اولیه خیلی موثر نیست.
اگر بعد از یک شیرجه حتی یک نفر هم زنده مانده باشد، باید بازی را دوباره Load کنید. به هر حال نمی توان مکس پین 2 را موفق تر از شماره اول دانست.
به طور کلی غیر از موتور گرافیکی بسیار قوی ، بازی هیچ چیز بهتری نسبت به شماره اول ندارد. خوشبختانه سازنده ها از همین حالا قول مکس پین 3 را داده اند و می توانیم امیدوار باشیم شماره بعدی کمی متفاوت تر از دو شماره اول باشد.
برای بازی کردن مکس پین 2 و لذت بردن از دقت گرافیکی بالای آن باید کارت گرافیکی 128 مگابایتی داشته باشید.

سیدطه رسولی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها