مهندس جاعل که به حرفه ای ترین جاعل ایران معروف است و برای دستگیری او جایزه تعیین شده بود ، پس از دستگیری به سرقت 26دستگاه خودرو و جعل اعتراف کرد.
کد خبر: ۳۱۹۵۷
به گزارش خبرنگار ما، در تابستان امسال ماموران اداره دوم پلیس آگاهی هنگام گشتزنی در سطح شهر با متوقف کردن یک دستگاه خودروی پراید در حوالی افسریه ، متوجه شدند این خودرو مسروقه است و با پلاک جعلی تردد می کند. راننده خودرو پس از انتقال به آگاهی عنوان کرد ، خودرو را از فردی به نام محمد الف خریداری کرده است .

دستگیری متهم

در پی این اظهارات ، ماموران متوجه شدند محمد الف یکی از سارقان سابقه دار است که بلافاصله محل زندگی او شناسایی و متهم دستگیر شد. پس از دستگیری ، متهم اعتراف کرد با سرقت 20دستگاه خودرو و با همدستی فردی به نام مهندس رضوانی ، برای خودروهای دزدیده شده اسناد و مدارک جعلی تهیه کرده و سپس آنها را به فروش رسانده است . در پی این اعترافات ، ماموران در مرحله بعدی متوجه شدند، مهندس رضوانی ، هویت جعلی یک متهم و جاعل تحت تعقیب به نام اصغر ب است که پلیس آگاهی تهران برای دستگیری او جایزه تعیین کرده است .

کشف 26 دستگاه خودرو

با به دست آمدن این اطلاعات ، ماموران اداره دوم پلیس آگاهی در مرحله بعد متوجه شدند محمد الف در زندان با اصغر ب (جاعل فراری) آشنا شده و سپس هر دو پس از آزادی تصمیم به سرقت گرفته اند. بر اساس این اطلاعات ، متهمان پس از سرقت با انتقال خودروهای مسروقه به شمال کشور، با اسناد و مدارکی که به صورت جعلی و توسط اصغر ب تهیه شده ، آنها را به فروش رسانده اند. گزارش حاکی است ، ماموران با عزیمت به شهرهای شمالی متوجه شدند در همین محل نیز اصغر با معرفی خود به عنوان مهندس رضوانی ، خودروها را به نمایشگاه منتقل کرده است . با جمع بندی اطلاعات مربوط، در مهرماه امسال سرهنگ رحیمی ، رئیس اداره دوم موفق شد اصغر - ب را در مخفیگاه خود در شهرک دانشگاه در جاده مخصوص کرج دستگیر کند. در بازرسی از مخفیگاه متهم مقادیر قابل توجهی اسناد و مدارک جعلی ، رایانه و اسکنرهای پیشرفته ، مهر نهادها و ارگان ها کشف و ضبط شد. متهم اعتراف کرد خودروها را از 2برادر سارق به نامهای محمد - ه و عباس - ه خریداری می کرده است .

مراقب باشید

سرهنگ حسین خوئینی ، معاون سرقت پلیس آگاهی با اشاره به پرونده اصغر - ب گفت : متهم یکی از حرفه ای ترین جاعلان است که در سال 72پس از نقاشی کردن یک چک مسافرتی ، در بانک دستگیر و به عنوان حرفه ای ترین جاعل شناسایی شد. وی دارای مدرک مهندسی برق است و تصویر او در هفته نیروی انتظامی به مردم ارائه شد تا چنانچه از مخفیگاه او اطلاع دارند با گزارش به پلیس جایزه دریافت کنند. خوئینی افزود: خریداران خودرو باید توجه کنند اسناد و مدارک ارائه شده از سوی خریدار باید مورد تایید نهادهای قانونی باشد. هنگامی که قصد خرید خودرو دارید حتی اصالت آن را استعلام کنید و در صورت ظنین شدن به فروشندگان خودرو، موضوع را از طریق شماره تلفن : 5372777با پلیس آگاهی تهران در میان بگذارید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها