رئیس جمهوری در بخشنامه ای اعلام کرد:بودجه سال آینده با حداکثر صرفه جویی تهیه می شود

همزمان با شروع کار گروه تدوین بودجه سال آینده کشور رئیس جمهوری در بخشنامه ای تاکید کرد: عدم تحقق بخشی از منابع درآمدی پیش بینی شده در سال جاری و نبود زمینه های کافی درخصوص افزایش چشمگیر منابع ، موجب شده تا پیش بینی
کد خبر: ۳۰۱۶۶
بودجه سال 83 با روند افزایشی سالهای گذشته امکانپذیر نباشد و ضرورت دارد بودجه سال آینده بر پایه رقم مصوب سال 1382 با رعایت حداکثر صرفه جویی ممکن تهیه و تنظیم شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، خاتمی تصریح کرد: مبنای تهیه و تدوین بودجه سال 1383 در سطح کلان و در هر بخش ، توجه جدی و عملی به جهت گیری های اساسی و راهبردی عملی برنامه سوم توسعه کشور است که تکلیفی است بر دوش همه دستگاه های اجرایی مرتبط با دولت تا با بهترین شیوه و در کمترین زمان ممکن در چارچوب محورهای اساسی زیر برای تحقق آن اقدام کنند.
الف - دستگاه های اجرایی اختیار دارند با اولویت بندی برنامه ها و فعالیت های خود ، اعتبارات هزینه ای سال 1383 خود را حداکثر معادل اعتبارات مذکور در سال جاری و با ملاحظات زیر پیشنهاد کنند.
1- تامین اعتبارات لازم برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان با احتساب افزایش سنواتی و سایر پرداخت های قانونی در فصل اول.
2- تامین اعتبار لازم برای پرداخت کسورات بازنشستگی در فصل ششم.
ب - درخصوص طرحهای تملک دارایی های سرمایه ای ملی تامین اعتبار حداکثر در سقف اعتبار سال 82 صرفا برای طرحهای نیمه تمام با اولویت طرحهایی که در سال 83 خاتمه می یابند ، مورد تاکید است . براساس این بخشنامه ، اختصاص اعتبار برای شروع هر نوع طرح و پروژه جدید در سال آینده ممنوع است و موارد استثنائ با تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و تصویب هیات وزیران در لایحه بودجه درج خواهد شد. بر همین اساس ، درباره طرحهای استانی تصریح شده تنها درصورتی پذیرش یک طرح جدید امکانپذیر است که دو طرح نیمه تمام به بهره برداری برسند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها