جام جم آنلاین - سازمان عفو بین الملل روز دوشنبه 30 ژوئن با صدور بیانیه ای شرایط «وحشیانه ، غیربشری و تحقیرآمیزی» که زندانیان عراقی دستگیر شده توسط نیروهای متحدین
کد خبر: ۲۵۸۱۷
، در آن به سر می برند را به شدت محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس ، این سازمان دفاع از حقوق بشر که مقر آن در شهر لندن است در بیانیه خود گزارش داده است ، صدها نفر عراقی که در اردوگاه های امریکایی و زندان های سابق عراق محبوس هستند حق دیدار با نزدیکان خود یا مشورت با وکلای مدافع را ندارند.
در عین حال هیچ حکم قضایی که اتهام آنها را مشخص کند ، صادر نشده است .
تمام زندانیانی که در بغداد محبوس هستند بلافاصله پس از دستگیری رفتارهای بی رحمانه ، غیر بشری و تحقیرآمیزی را متحمل شده اند.
به عنوان مثال دستهای آنها را با دستبندهای پلاستیکی که فشار زیادی به مچ دستها وارد می سازد برای ساعت های متوالی می بندند.
به تعدادی از آنها در شب اول پس از دستگیری آب آشامیدنی داده نمی شود و اجازه رفع قضای حاجت را ندارند.
در این بیانیه آمده است : بسیاری از زندانیان پس از آزادی تا یک ماه بعد کبودیی های ناشی از فشار دستبند بر مچ دستان آنها قابل مشاهده است .
سازمان عفو بین الملل که صدور بیانیه آن با یک کنفرانس دو روزه سازمان ملل متحد در مورد حقوق بشر در بغداد مصادف شده است ، از مقامات امریکایی خواست ، با زندانیان عراقی رفتار انسانی داشته باشند و به آنها حق برخورداری از عدالت را بدهند.
در عین حال این سازمان از مقامات امریکایی خواست در مورد رفتارهای غیربشری ، موارد شکنجه و مرگ زندانیان عراقی تحقیق کنند.

سازمان عفو بین الملل حمله به ایستگاه تلویزیونی عراق را محکوم کرد
عفو بین الملل کشتار مردم موصل را محکوم کرد
اعتراض سازمان عفو بین الملل به رفتار تحقیرآمیز سربازان آمریکایی با شهروندان عراقی
عفو بین المللی : زندانی های عراقی شکنجه می شوند
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها