تجمع آرام دانشجویان در دانشگاه تهران

دانشجویان دانشگاه تهران روز گذشته در صحن مسجد این دانشگاه تجمع آرامی برگزار کردند. به گزارش ایسنا ، در این تجمع که از ساعت 11 تا 13 برگزار شد ، انجمن های اسلامی دانشکده های فنی ، اقتصاد ، هنرهای زیبا ، علوم پزشکی و علوم پایه به قرائت بیانیه های خود پرداختند.
کد خبر: ۲۵۴۴۳
در این مراسم ، مسوول تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با انتقاد از عدم برخورد قاطعانه با لباس شخصی ها گفت : رئیس جمهوری باید با این گروهها با قاطعیت برخورد کند. وی همچنین از رئیس دانشگاه تهران خواست تا به دلیل ناتوانی در برقراری امنیت دانشجویان و بازداشت گسترده آنان ، استعفاء کند و افزود: ما خواهان آزادی هرچه زودتر دوستان دانشجوی خود هستیم . دانشجویان در پایان این تجمع بیانیه ای صادر کردند. در قسمتی از این بیانیه با انتقاد از خصوصی سازی دانشگاه ها و طرح پذیرش نوبت دوم آمده است : «در قضایای اخیر ، وزارت علوم نتوانست پاسخ مناسبی به درخواست دانشجویان مبنی بر لغو خصوصی سازی دانشگاه ها بدهد، بلکه آنان را متهم به جهل کرد.» در این تجمع ، دبیر کمیسیون سیاسی انجمن اسلامی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران اعلام کرد که قرار است جلسه پرسش و پاسخ در زمینه خصوصی سازی دانشگاه ها با حضور دکتر توفیقی ، معاون آموزشی وزیر علوم ، دکتر بهزادیان نژاد، معاون دانشجویی وزیر بهداشت ، دکتر فرجی دانا، رئیس دانشگاه تهران ، دکتر ظفرقندی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تالار ابن سینای دانشکده پزشکی تهران برگزار شود.

مدیرکل حراست وزارت علوم :
فقط 30دانشجو بازداشت شده اند

مدیرکل حراست وزارت علوم از خانواده هایی که نگران دستگیری فرزندان دانشجوی خود هستند ، خواست با حراست وزارت علوم تماس بگیرند و از وضعیت آنان آگاه شوند. به گزارش ایسنا ، علی اکبر محسنی افزود: تعداد دانشجویان بازداشتی 30نفر است که تفهیم اتهام شده اند و بزودی دادگاه آنها تشکیل می شود. وی اضافه کرد: تعدادی از نامبردگانی که گمان می رود بازداشت شده اند، ولی در زندان اوین نیستند، به احتمال زیاد به زادگاه خود برگشته اند یا نزد بستگان خود در تهران هستند و یا برای امتحان مراجعه می کنند و سپس برمی گردند. وی ادامه داد: از حراست دانشگاه های تهران خواسته ایم فهرست نام این افراد را مشخص کنند تا از چنین افرادی به عنوان بازداشت شدگان اسم برده نشود. محسنی با اشاره به این که اکثر دانشجویان دستگیرشده از دانشگاه تهران هستند، تصریح کرد: در همین حال ، حدود 7نفر از این دانشجویان ، آزاد شدند. وی درخصوص نحوه بازداشت دانشجویان گفت : بازداشت آنها با مجوز دادسرا بوده است و یا این که در صحنه درگیری و اغتشاش بازداشت شده اند. مدیرکل حراست وزارت علوم گفت : بیش از نصف افرادی که به عنوان بازداشت شده نام می برند، بازداشت نشده اند و هر کس در خوابگاه نیست ، دلیل بر تعقیب قضایی نیست .

بازداشت 470نفر در جریان های اخیر از سوی مراجع ذی صلاح

همچنین معاون سیاسی و امنیتی استانداری تهران نیز دراین باره گفت : تعداد افراد بازداشتی توسط منابع ذی صلاح در شهر تهران در جریان های اخیر حدود 470نفر گزارش شده است . ابراهیم رضایی بابادی افزود: این بازداشت شدگان در یک محل و تحت نظارت اطلاعات استان تهران برای انجام مراحل قانونی به سر می برند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها