چهارشنبه 3 اسفند 1362 : مغرب به قرارگاه ها اطلاع دادند که عملیات را شروع کنند و منتظر مراسم رسمی پخش دستور قرارگاه مرکزی نباشند. خبرها می گوید ، همه چیز به خوبی پیش می رود.
کد خبر: ۲۰۸۲۹

میدانهای مین را برای رسیدن به دشمن پاک می کنند و از طرف هورالهویزه در کنار دجله و جزایر مجنون در خاک دشمن پیاده شده اند. ساعت هشت در اتاق مخصوص ، دستور حمله عملیات خیبر را به طور رسمی ضبط کردیم و مراسم دعا برای پیروزی رزمندگان انجام شد.

در مراسم دعا از خداوند درخواست کردم که این عملیات به گونه ای موفق شود تا بتوانیم با استفاده از دستاوردهای آن ، به جنگ خاتمه دهیم و منابع دو کشور در راه خدمت به اسلام و میهن به کار گرفته شود و رنجهای مردم دو کشور به پایان رسد. دشمن غافلگیر شده است.

شب در اتاق مخصوص از طریق بی سیم و تلفن ها، عملیات را تعقیب و کنترل می کردیم . قرارگاه کربلا از درگیر شدن کربلای 4سپاه و درگیر نشدن کربلای 2ارتش خبر داد. قرارگاه نجف سپاه ، توفیق را گزارش می داد. من رفتم خوابیدم و از آقای حسن روحانی و جلال ساداتیان خواستم که عملیات را تعقیب کنند و اگر در تردیدند و مشکلی دارند، مرا بیدار کنند.

پنجشنبه 4اسفند 1362 : سحر بلند شدم . اخبار را در اتاق عملیات گرفتم . قرارگاه کربلا ناموفق و قرارگاه نجف موفق بود ولی از عملکرد هلی کوپترهای هوانیروز ناراضی بودند. تاکید کردم که ادامه دهند ولی آنها با ملاحظاتی که دارند، نمی توانند به خواستهای پاسدارها عمل کنند. خبر از تلفات سنگین در قرارگاه کربلا می رسد. سرهنگ صیاد شیرازی گفت برای کسب تکلیف به اینجا می آید.

ساعت حدود نه صبح ، آقایان صیادشیرازی و حسنی سعدی آمدند. جلسه قرارگاه خاتم الانبیاء تشکیل شد. پیشنهاد داد چون قرارگاه کربلا ناموفق بوده ، عملیات متوقف شود و قسمتی از نیروهای خود را برای دفاع به کار گیرد و بقیه را در قرارگاه نجف به کار برد. پیشنهاد داشت که قرارگاه خاتم الانبیاء ، عملیات را خودش زیر فرمان بگیرد و محسن رضایی و صیاد شیرازی به عنوان معاون عملیات عمل کنند.

تا این حد نپذیرفتیم ، ولی قبول کردیم که بخشی از نیروهای کربلا به صورت احتیاط در اختیار قرارگاه خاتم به کار گرفته شوند و بخشی در اختیار قرارگاه نجف قرار گیرند. سرهنگ حسنی سعدی را به قرارگاه کربلا اعزام کردیم تا نیروها را دلداری دهد و برای فشار مجدد آماده کند.

به سرهنگ صیاد شیرازی هم گفتیم که به قرارگاه نجف برود و هوانیروز را برای ترابری نیروها به حرکت درآورد. روحیه ها را از دست داده اند و به تهران هم ، ضعف خود را منتقل کرده اند. لازم دانستم به آنها روحیه بدهم . به تهران توضیح دادیم که فتح هورالهویزه و رسیدن به دجله و جزایر مجنون بسیار مهم است و می تواند دو سپاه 3 و 4 عراق را به خوبی تهدید کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها