نخستین پرسشی که برای هر کاربر اینترنت مطرح می شود این است که بزرگترین سایت جستجوی اینترنت چگونه بدون تبلیغات اینترنتی همچنان حرف اول را می زند در حالی که هیچ سایتی بدون آگهی زنده نخواهد ماند
کد خبر: ۵۴۶۵

دکتر اریک اشمیت مدیر جدید46 ساله که از تابستان سال گذشته به جای موسس گوگل یعنی لری پیج 28 ساله به ردوود قدم نهاده است ، رمز موفقیت فنی گوگل را سادگی ، سبکی صفحات ، سرعت بالا و نتایج برتر در جستجو می شمارد. این مدیر اسبق شرکت ناول و سان در پاسخ به این پرسش که منبع درآمد گوگل که تن به تبلیغات اینترنتی نداده است ، کجاست ؛ توضیح می دهد: نصف درآمد گوگل از راه تبلیغات متنی است که هنگام جستجو، کاربر در نتیجه و نتایج مرتبط با آن برخورد می کند؛ بنابراین هیچ تبلیغی به طور مستقیم روی گوگل ظاهر نمی شود و نصف درآمد گوگل ، از راه دادن حق امتیاز جستجو به سایر کمپانیها نظیر یاهو تامین می شود.اشمیت در پاسخ به این سوال که چرا شما هنگام دادن نتیجه جستجو به کاربر، از رنک و صفحه های تبلیغی سایتها استفاده نمی کنید؛ می گوید: سیاست گوگل روی نتایج جستجوی تبلیغاتی متمرکز نیست ؛ اگر ما بخواهیم چنین کاری کنیم ، آن وقت به سرنوشت شوم سایر ماشین های جستجو یعنی فرار کاربران دچار می شویم و به همین دلیل تمرکز اصلی مان روی نتایج بهتر بر اساس محتوای بهتر سایتهاست ، نه ظواهر تبلیغاتی آنها که نمونه آن ارائه سرویس تازه گوگل کاتالوگ است که به عنوان یک فرا ساختار جستجو در بخش یوزنت پذیرفته شده است.به گفته اشمیت ، الگوریتم جستجوی گوگل ، تمرکز روی سایتهای پر ترافیک است تا کاربر بداند که اولین نتایج هر جستجو، بیشترین کاربران را در بر می گیرد که این به معنی نتیجه مناسبتر است.ماشین گوگل در این زمینه ، انسانی عمل می کند و با خواندن تمام روزنامه ها، تیتر اخبار را در هر ساعت در اختیار کاربران در بخش نیوز قرار می دهد؛ بدون آن که دخل و تصرفی در خبرها کند که این امر در حوادث امروز یازده سپتامبر ثابت شد تا جایی که این سایت حجم وسیعی از کاربران اینترنتی را که با سایتهای خبری پرترافیک به مشکل برخورد کرده بودند، پوشش داد.اشمیت می افزاید: ماخطای دیگران را تکرار نخواهیم کرد و هرگز به طرف مدل اقتصادی آنها نمی رویم ؛ چرا که استراتژی ماسر است و بس اگر روزی گوگل به این سو برود، به معنی مرگ گوگل است در آینده گوگل به عنوان بزرگترین موتور جستجو، شبکه بزرگی متشکل از تمامی سایتهای جستجو ایجاد می کند و همگی را زیر چتر حمایتی خود می گیرد به همین دلیل ما از حالا میزبان سایر ماشینهای جستجوی بزرگ شده ایم اشمیت در پاسخ به بزرگترین چالش پیش روی گوگل می گوید: قطعا مدیریت رشد و توسعه گوگل بزرگترین مشکلی است که با آن رو به رو می شویم ما باید رایانه های حجیم تری بسازیم و اطلاعات بیشتری روی آن ذخیره کنیم ما در آینده با مشکلات روزافزونی رو به رو خواهیم بود که باید با آنها دست و پنجه نرم کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها