یک کارشناس منطقه درباره تهدید ترامپ برای حمله به مراکز فرهنگی گفت: بار دیگر ویژگی رییس جمهور آمریکا به نمایش درآمد. ترامپ بار دیگر ماهیت تجاوزکارانه و تروریستی آمریکا را با صراحت و به طور آشکار بیان کرد. روسای جمهور قبلی ملاحضات امنیتی داشتند و ملاحضات روابط و حقوق بین الملل برایشان مطرح بود.
کد خبر: ۱۲۴۴۲۷۵
خروج آمریکا از عراق دستاورد بزرگ برای منطقه است / احتمالا منطور ترامپ حمله به حرم امام رضا (ع) بود

حسن بهشتی پور تحلیلگر مسائل بین الملل در گفتگو با جام جم آنلاین افزود: آقای ترامپ به طور شفاف ماهیت آمریکا را مطرح می کند و می گوید ما ۵۲ سایت در ایران را خواهیم زد که برخی دارای ارزش و اهمیت بالایی برای ایران و فرهنگ ایرانی دارد.

بهشتی پور تصریح کرد: به نظر من، آمریکا می خواهد به طور مثال حرم امام رضا یا تخت جمشید یا حوزه های علمیه و یا مراکز دیگری را بزند. این نشان می دهد مسیر آمریکا و داعش یکی است. داعش هم مناطق فرهنگی را هدف قرار می داد. متاسفم که چنین شخصی رییس جمهور آمریکا است. ولی او با صراحت موقعیت تجاوزکارانه آمریکا را به جهان معرفی می کند و جای خوشحالی است که چنین چیزی وجود دارد. ولی ماهیت این رییس جمهور متفاوت است.

او افزود: ترامپ همواره به دنبال ماجراجویی است و می خواهد با اقدامات خود کاری متفاوت انجام دهد. به نظر من، با اینکه این حرف به ظاهر بلوف سیاسی است اما باید جدی گرفته شود. چون او متعادل نیست.

بهشتی پور با اشاره به جلسه شورای امنیت عراق درباره خروج امریکا از این کشور که کردها مخالف این خروج هستند گفت: خروج آمریکا از عراق دستآورد بزرگی برای منطقه بشمار می اید. آمریکا عامل ناامنی در منطقه است و امیدواریم خروج او به مراحل بعدی و خروج از سایر کشورهای منطقه بینجامد.

وی در ادامه اظهار کرد:مخالفت کردها به این دلیل است؛ با توجه به درسی که در سوریه گرفتند و آمریکا کردهای سوری را وجه المصالحه کرد. همچنان به یاد دورانی هستند که آمریکا در منطقه پرواز ممنوع ایجاد کرد و به صدام اجازه بمباران کردستان عراق را نداد و بعدها اقلیم کردستان تشکیل شد و عملا به سمت تجزیه عراق رفت.

بهشتی پور ادامه داد: شاید کردها این مساله را برای خود مغتنم می دانند ولی تجزیه در طولانی مدت به ضرر کردها خواهد بود. آمریکا با رییس جمهوری مثل ترامپ نشان داده که همه چیز را برای خود می خواهد. او با صراحت گفت اگر در سوریه هستیم در منطقه ای هستیم که می خواهیم نفت استخراج کنیم بنابراین کردها باید از این نوع موضع گیری ها درس بگیرند.

وی درباره تصمیم شخصی ترامپ برای ترور سردار قاسمی تصریح کرد: همانطور که رسانه های آمریکایی عنوان می کنند راههای گوناگونی به ترامپ پیشنهاد می شود و او خود این ترور را انتخاب کرده است. همینکه مسئولیت را شخصا به عهده گرفته نشان می دهد او جنایتکار تمام عیاری است که ترسی از موضع گیری های نابخردانه خود ندارد و ما با چنین کسی طرف هستیم.

بهشتی پور در تحلیل تصمیم ترامپ در ترور سردار گرانقدر شهید سلیمانی و افزایش تنش ها با ایران گفت : ترامپ فرد نا متعادلی است که طی سال های گذشته برای همه افکار در سطح جهان ثابت شده فقط به دنبال مطرح شدن است . او با تصمیمات و رفتار های عجیب خود در پی القای غیر قابل پیش بینی بودن به همگان است ؛ به خصوص که طی روزهای آینده استیضاح توسط سنای آمریکا را در پیش دارد. او احتیاج به مقتدر نشان دادن خودش داشت ومتاسفانه به این دلیل این جنایت را رقم زد و بازی بسیار خطرناکی را شروع کرد.

بهشتی پور در خصوص تشییع با شکوه مردمی پیکر شهدای عملیات تروریستی آمریکا در بغداد گفت : هرچند که مقامات آمریکایی شعور مناسبی برای تحلیل مواضع ملت بزرگ ایران ندارند و سعی در سانسور آن میکنند ؛ اما این بسیار مهم بود.بنظر من می بایست این حمایت همچنان ادامه یابد و مردم با غیرت در صحنه های پیش رو مانند انتخابات نیز حاضر شوند . در صحنه فعلی این حمایت بزرگترین خدمتی است که مردم غیرتمند ایران میتوانند برای خنثی کردن تهدیدات خارجی به کشورشان انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها