افراد ناشناس دو مسجد در آلمان را هدف حمله قرار دادند و ضمن شکستن شیشه‌های این مساجد، به قرآن کریم تعرض کردند.
کد خبر: ۱۲۱۰۸۱۷
حمله به دو مسجد در آلمان و هتک حرمت قرآن کریم + تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، چند فرد ناشناس روز گذشته (یکشنبه) به دو مسجد در شهر‌های کاسل و برمن آلمان حمله کردند. این افراد به سمت مساجد سنگ پرتاب کرده و به حدود ۵۰ جلد قرآن کریم تعرض کردند.

مسجد مرکزی کاسل بامداد روز گذشته هدف حمله این افراد ناشناس قرار گرفت. سیف الدین اریوروک، رئیس مسجد کاسل که تحت نظارت «اتحادیه اسلامی امور مذهبی ترکیه» قرار دارد، اعلام کرد: افرادی ناشناس در زمانی که هیچ کسی داخل این مسجد نبود با سنگ به آن حمله کردند و شیشه‌های این مسجد را شکستند.

همچنین مسجد رحمان در برمن آلمان هم هدف حمله گروهی دیگر قرار گرفت. افرادی ناشناس به حدود ۵۰ جلد کلام‌الله مجید تعرض و برگه‌های آن را بر زمین ریختند.

مسلمانان ساکن برمن از مقامات شهر درخواست کردند برای این گونه حملات علیه مسلمانان تدابیری بیاندیشند. دفتر سرکنسولگری ترکیه در فرانکفورت ضمن محکوم کردن این حمله، از نیرو‌های امنیتی آلمان درخواست کرد عاملان این تعرض را بازداشت کنند. در حال حاضر تحقیقاتی برای یافتن عاملان این حملات آغاز شده است.

حملات علیه مسلمانان در سال‌های اخیر در آلمان به شدت افزایش یافته است. حدود دو هفته پیش هم یک نفر در برمن با سر دادن شعار‌های ضداسلامی به یک جوان ۱۶ ساله با چاقو حمله کرد. پلیس آلمان پیشتر اعلام کرد حدود ۸۱۳ مورد جرم علیه مسلمانان در سال گذشته میلادی در این کشور ثبت شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها