مروری کوتاه بر آمارهای تاریخ جام حذفی فوتبال ایران؛

حذفی بازی با اعداد

پرسپولیس فردا (یکشنبه) در حالی به مصاف داماش گیلان می رود که فرصت این را دارد تا برای ششمین بار قهرمان جام حذفی شود. از طرف دیگر پرسپولیسی ها امیدوارند با برد برابر داماش، هفتمین جام رسمی خود در دهه ۹۰ را کسب کنند و به میانگین هر یک سال یک جام در دهه جاری برسند.
کد خبر: ۱۲۰۹۳۸۸
رکورد جالب پرسپولیس؛ هر سال یک جام؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ورزش سه، پرسپولیس دهه ۹۰ خورشیدی را با قهرمانی در جام حذفی آغاز کرد. شاگردان علی دایی در بازی فینال، در مجموع ۳-۴ ملوان بندر انزلی را شکست دادند تا کریم باقری آخرین جام قهرمانی خود را بالای سر ببرد.

پس از آن قرمزهای تهران تا ۶ سال هیچ جام رسمی را نگرفتند تا این که برانکو به ایران آمد و تحول عجیبی در پرسپولیس به وجود آورد.

آن ها به ترتیب لیگ شانزدهم، سوپرجام ۹۶، لیگ هفدهم، سوپرجام ۹۷ و لیگ هجدهم را بردند تا در بازه زمانی کمتر از ۳ سال، پنج جام کسب کرده باشند.

حالا پرسپولیس فرصت این را دارد تا هفتمین قهرمانی خود در دهه ۹۰ را با برنده شدن در فینال جام حذفی تصاحب کند و به رکوردی ویژه نزدیک شود.

اگر شاگردان برانکو ایوانکوویچ جام حذفی و سوپرجام را به دست بیاورند، با ۸ جام در ۸ سال گذشته، میانگین هر سال یک قهرمانی را خواهند داشت که آمار ویژه ای برایشان محسوب می شود البته آن ها در ابتدا باید قهرمان حذفی شوند و سپس منتظر بمانند و ببینند سازمان لیگ سوپرجام را به چه شکل برگزار می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها