سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: از نظر آمریکا، مواضع حقوق بشری که قبلاً ابزاری سیاسی بود، حالا به کالایی برای خرید و فروش هم تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۲۰۳۹۵۴
حقوق بشر از نظر آمریکا به کالایی برای خرید و فروش تبدیل شده است

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سید عباس موسوی در پاسخ به اظهارات مداخله جویانه همتای آمریکایی خود، گفت: برای همه دنیا روشن شده که رژیم آمریکا نه اعتقادی به حقوق بشر دارد و نه از هیچ وجاهت اخلاقی و مشروعیتی برای دخالت در اینگونه مسائل برخوردار است تا ژست حقوق بشری بگیرد.

وی گفت: سکوت شرم آور وزارت خارجه آمریکا در قبال گردن زدن و به صلیب کشیدن ۳۷ نفر فعال سیاسی و اقلیت مذهبی در عربستان جدیدترین مثال برای این واقعیت است که از نظر آمریکا، مواضع حقوق بشری که قبلاً ابزاری سیاسی بود، حالا به کالایی برای خرید و فروش هم تبدیل شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: تروریسم اقتصادی آمریکا از طریق تحریم‌های کور علیه یک ملت بزرگترین و گسترده‌ترین نقض حقوق اقتصادی و اجتماعی بشر است.

موسوی تاکید کرد: رعایت حقوق بشر برای همه کشورها لازم است؛ آمریکا با پرونده سیاهی که به لحاظ حقوق بشری در داخل و خارج آمریکا دارد، ضرورت دارد یک بازنگری فوری در این خصوص انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: نقض مستمر حقوق اقلیت‌ های نژادی و مذهبی در داخل آمریکا و صادرات میلیاردی اسلحه برای کشتار غیر نظامیان تا شکنجه در زندان‌های مخوف و اعمال یکجانبه تحریم‌های بی رحمانه علیه سایر ملت‌ها تنها بخشی از این کارنامه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایرانیان نیازی به حمایت‌های فریبکارانه و جنگ افروزانه آمریکا ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها