مرسدس A45 AMG در واپسین روز‌های پیش از رونمایی رسمی در حال گذارندن آزمایش حالت دریفت بر روی یخ است.
کد خبر: ۱۱۹۸۹۸۹
دریفت مرسدس A45 AMG در یخبندان +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، مرسدس‌ بنز پیش‌تر با انتشار یک تیزر ویدیویی از قریب‌الوقوع بودن زمان معرفی ابر‌هاچبک خود اطلاع داده بود. حال تنها چند هفته تا رونمایی این هاچبک چالش‌پذیر باقی‌مانده است.

حال اتومبیل مرسدس AMG A45 در آخرین آزمایش‌های خود در حالت اختصاصی دریفت را در یک پیست یخی در کشور سوئد می‌گذراند.

پیش‌تر در مدت کوتاهی پس از معرفی نسل جدید A کلاس، نسخه A35 به عنوان یک مدل ارتقاء یافته و اسپرت از این خودرو رونمایی شد که در وحله اول به نظر می‌رسید مرسدس قید تولید A45 به عنوان پرچم‌دار هاچبک‌های سریع دنیا را زده است.

این موضوع که به مزاج بسیاری از طرفداران خوش نیامده بود، با قوت گرفتن احتمال تولید A45 مجدداً سبب دلگرمی مشتریان هاچبک‌های فوق سریع شد.

تفاوت‌های ظاهری در مدل A45 نسبت به A35 احتمالاً در استفاده از سپر‌ها و کیت بدنه حجیم‌تر، طراحی متفاوت سر‌اگزوز‌ها، رینگ‌های متفاوت و دیگر جزئیات مانند بال عقب خلاصه می‌شود.

پیشرانه مورد استفاده در A45 با A35 مشترک خواهد بود و از یک نمونه ۲.۰ لیتری چهارسیلندر توربوشارژ بهره می‎برد.

مرسدس با اعمال تغییراتی در این موتور پیشرفته، توان آن را در A45 به محدوده ۳۸۳ اسب‌بخار خواهد رساند و در مدل A45 S توانی معادل ۴۱۶ اسب‌بخار را تولید می‌کد.

در کنار تجهیز این خودرو به پیشرانه قوی‌تر، یک گیربکس ۸ سرعته دو کلاچه هوشمند نیز جایگزین نمونه ۷ سرعته اتوماتیک مورد استفاده در A35 می‌شود تا توانایی مدیریت نیروی زیاد موتور در A45 را داشته باشد. همچنین پیشرفته‌ترین سیستم چهارچرخ متحرک مرسدس بر روی این مدل استفاده خواهد شد.

با این تفاسیر شتاب ۰ تا ۱۰۰ مدل A45 باید عدد بسیار بالاتری را نسبت به برادر کوچکش A35 ثبت کند. در حال حاضر A35 AMG توانایی ثبت عدد ۴.۷ ثانیه را برای شتاب صفر تا صد دارد و حداکثر سرعت آن به صورت محدود شده به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

یک سیستم کمکی دریفت نیز برای این خودرو وجود دارد که مشابه با نمونه مورد استفاده در مرسدس AMG GT چهاردرب خواهد بود.

در ادامه مدیر شرکت AMG، توبیاس مورس گفته «تغییراتی اساسی در شاسی خودرو و تکنولوژی‌های مورد استفاده در آن اعمال شده که همه را شگفت‎زده خواهد کرد». همچنین این خودرو قرار است سواری راحت‌تری را نسبت به نسل قبل برای سرنشینانش محیا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها