سال 1863 پروژه‌ای کلید خورد که شاید موسسش هیچ‌گاه فکر نمی‌کرد دهه‌ها بعد از او راهش ادامه پیدا کند.
کد خبر: ۱۱۹۱۵۸۹
بررسی قیمت چند محصول به‌یادماندنی برند اپل در ایران

آدام اپل در ژانویه آن سال یک شرکت چرخ خیاطی تاسیس کرد، بعدها به فکر ساخت دوچرخه افتاد و در نهایت زمانی که کارش حسابی گرفته بود ورود به صنعت خودروسازی را در سر گذراند.

با مرگ اپل اما کار متوقف نشد و وارثانش در آلمان یکی از بزرگترین کمپانی‌های سازنده ماشین‌های سبک را پایه‌گذاری کردند. اپل آمده بود تا بماند، حتی ویرانی کارخانه آن در طی جنگ جهانی دوم موجب سقوط این کمپانی نشد.

بعدها بخشی از سهامش در اختیار جنرال موتورز قرار گرفت و کمی بعدتر بخش دیگرش در تعلق پی اس ای درآمد. اپل در دهه هفتاد شمسی چندین خودرو به ایران وارد کرد؛ در ادامه به قیمت خودروهای اپل یا اوپل‌های موجود در کشور خواهیم پرداخت.

اپل کورسا، اپل استر و اپل امگا از محبوب‌ترین ماشین‌های این کمپانی آلمانی در ایران محسوب می‌شوند. در سایت دیوار نیز در میان آگهی‌های «اپل» این سه خودرو بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند. در کنار این‌ها اما مدل‌های وکترا و موکا که از کمیاب‌ترین‌های اپل در ایران هستند، دیده می‌شود.

برای مثال در این سایت اپل کورسا مدل 1994 با 140 هزار کیلومتر کارکرد به قیمت 26 میلیون تومان به فروش می‌رسد. در آگهی دیگری همین مدل خودرو با کارکرد بیشتر( 290 هزار کیلومتر) 21 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. البته جدیدترین نسخه کورسا اتوماتیک نیز در این سایت به چشم می‌خورد، آن هم با قیمت توافقی. فروشنده می‌گوید از این خودرو تنها 2 دستگاه وارد شده است.

اپل وکترا، دیگر خودروی پرطرفدار شرکت خودروسازی اپل در سایت دیوار در قیمت‌هایی حدود 25 تا 50 میلیون تومان آگهی شده است. مثلا در یک آگهی وکترا مدل 1995 با 400 هزار کیلومتر کارکرد به قیمت 28 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد.

اپل امگا را می‌توان در دسته سومین خودروی پرفروش برند اپل قرار داد که خیلی‌ها آن را بزرگ‌ترین و لاکچری‌ترین ماشین اپل می‌دانند. امگا هم نسخه دنده‌ای دارد، هم اتوماتیک که هر دو مدل آن در ایران همچنان خرید و فروش می‌شود. به عنوان مثال در سایت دیوار امگا 4 سیلندر دنده‌ای بین 50 تا 60 میلیون تومان و امگا 6 سیلندر اتوماتیک در حدود 100 تا 120 میلیون تومان آگهی شده است.

پیش‌تر از اپل آسترا نیز سخن گفتیم. از میان محصولات اپل، تنها اپل کورسا و اپل آسترا سدان در نمونه‌های صفرکیلومتر موجود هستند. اما بد نیست بدانید طبق نظریه کارشناسان خودرو، قطعات اپل بعد از 20 سال همچنان بدون هیچ زنگ‌زدگی یا شکستگی کار می‌کنند و خیلی از مالکان خودروهای مختلف اپل تا به حال تعویض قطعه نداشته‌اند. به عنوان مثال کیومرث سال‌هاست اپل کورسا دارد و در این‌باره می‌گوید:« قطعات خودروی من مانند قطعات یک ماشین صفر کیلومتر کار می‌کند و حتی تا به حال لق نشده است. دروغ نگویم چند باری به تعمیرگاه رفتم اما برای تعویض روغن یا لاستیک و اینجور چیزها که همه خودروها هم به آن نیاز دارند.» با این وجود در میان آگهی‌های خرید و فروش وسایل نقلیه اپل، قطعات این خودرو هم یافت می‌شود.

منبع : ویرلن

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها