فرمانده پلیس راه آهن کشور اعلام کرد؛

افزایش کشف کالای قاچاق و مواد مخدر

فرمانده پلیس راه آهن کشور گفت: کشف کالای قاچاق در خطوط ریلی راه آهن بیش از سه برابر و کشف مواد مخدر بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۹۱۰۴۹
افزایش کشف کالای قاچاق و مواد مخدر

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ حشمت الله ملکی پس از بازدید از روند تامین امنیت در راه آهن شمال شرق یک کشور در شاهرود گفت: امسال در حوزه کشف سرقت 69 درصد افزایش کشفیات داشته ایم البته در برخی از خطوط ریلی کشور میزان سرقت بیشتر از دیگر نقاط است که با اجرای طرح های پیشگیرانه این روند در حال کاهش است.

وی با تأکید بر اینکه امنیت در خطوط ریلی محدوده راه آهن شمال شرق یک به طور کامل برقرار است، تصریح کرد: فرهنگ سازی پلیس راه آهن شمال شرق یک در مسیر خطوط ریلی، در مدرسه ها و محله ها سبب شده است تا این مسیر کمترین آمار مزاحمت و سنگ پرانی به قطارها، کمترین سرقت و بیشترین میزان کشیفیات را داشته باشد.

فرمانده پلیس راه آهن کشور افزود: وجود هزار و 68 کیلومتر خطوط ریلی، حرکت روزانه 90 رام قطار و جابجایی ماهانه یک و نیم میلیون مسافر در محدوده داره کل راه آهن شمال شرق یک، بر اهمیت برقراری امنیت آن افزوده است.

سرهنگ ملکی افزود: سرقت آهن آلات هم در مجموعه راه آهن شمال شرق یک کاهش یافته است و این امر مرهون فرهنگ سازی پلیس این منطقه و برگزاری نمایشگاه و دعوت از فعالان در عرصه خرید و فروش ضایعات آهنی و آموزش به آنان برای آشنایی بیشتر با تجهیزات ریلی است.

وی درباره ضرورت راه اندازی گشت ریلی، گفت: وظیفه پلیس راه آهن برقراری امنیت در تمام بناها، امکانات، خطوط، تأسیسات، کارخانه ها، داخل قطارها و ایستگاه های راه آهن است و یکی از برنامه های پلیس راه آهن کشور این است که در استان هایی که امکان تردد با دیگر وسایل نقلیه مانند خودرو و موتورسیکلت و یا پیاده نیست، آن ها را به گشت درزین مجهز کنیم.

فرمانده پلیس راه آهن کشور افزود: اگر شرایط فراهم شود در سال 98 برای استان های کویری پهناور که کنترل آن ها نیاز به وسایل بروز دارد از پهپاد نیز استفاده می شود.

راه آهن شمال شرق یک بعد از استان هرمزگان طولانی ترین خطوط ریلی کشور را با وسعت541 کیلومتر دارد.

اداره کل راه آهن شمال شرق کشور در شاهرود واقع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها