هندلینگ سایک که در چند کمپانی خودروسازی معتبر چین سرمایه گذاری کرده است، از سال 2015 محصولات خود را وارد ایران می‌کند.
کد خبر: ۱۱۸۹۵۹۹
کدام مدل‎های MG در ایران مونتاژ می‎شوند؟

فروش محصولات ام جی -سایک نه تنها در چین بلکه در بازار اروپا نیز آمار بالایی را تجربه کرد. از این رو این کمپانی شروع به واردات محصولات خود در کشورهای خاورمیانه کرد. همان‎طور که انتظار می‌رفت با توجه به کیفیت ساخت بالای این محصولات و قیمت مناسب‎تر آن‎ها خرید و فروش ام جی در ایران نیز خوب پیش رفت.

حال پس از گذشت 3 سال از ورود این خودروها، خودروسازی فردا تصمیم دارد محصولات کمپانی ام جی - سایک را در سمنان مونتاژ کند.

این خودروسازی از سال 96 در پی شراکت با کمپانی سایک چین است. سرانجام در پایان سال 96 کمپانی سایک با مبلغ 20 میلیون دلار وارد شراکت با خودروسازی فردا شد.

این خودروسازی نیز برنامه مونتاژ خودروهای پرفروش ام جی مانند ام جی360 و ام جی6 را در دستور کار خط تولید خود قرار داد. در ادامه با لیست محصولات ام جی که قرار است در ایران مونتاژ شوند بیشتر آشنا خواهید شد.

ام جی6

ام جی6 یک سدان متوسط است که به دلیل طراحی زیبا، کابین جادار و پر آپشن و نیز رانندگی بسیار راحتی که داشت، توانست در بازار ایران بازخورد خوبی را دریافت کند. اما پس از اختلالات بازار ارز و افزایش بی‎رویه قیمت‎ها خرید و فروش ام جی6 نیز کاهش پیدا کرد.

این سدان نه تنها در بازار ایران بلکه در بازار اروپا و چین نیز فروش بالایی داشت. همین محبوبیت نیز باعث شد تا خودروسازی فردا به سراغ مونتاژ ام جی6 در ایران برود تا قیمت این خودرو در سال‎های آینده کاهش پیدا کند و بتواند با رقبای پایین قیمت‎تر خود رقابت بهتری داشته باشد.

امید می‌رود خودورسازی فردا با وارد کردن موتورهای توربوشارژ این خودروها از کیفیت نسخه مونتاژ شده آن‎ها نکاهد و مانند سابق این خودروها را با همان کیفیت‎ و آپشن‎ها وارد بازار کند.

ام جیZS

ام جیZS بهترین خودروی برند ام جی است که در بازار خودرو اروپا در لیست برترین خودروهای اقتصادی دیده می‌شود.

ام جیZS یک کراس اور کوچک است. این خودرو با طراحی ظاهری قوی ، تکنولوژی‎های به روز و موتور قدرتمند، توانسته توجه بسیاری از علاقه‎مندان به کراس اورها را برای خرید ام جیZS جلب کند و در 8 ماه اول ورود خود به بازار اروپا و چین توانسته رکورد فروش 60 هزارتایی را بشکند.

یکی از دلایلی که برخلاف سایر برندهای چینی، محصولات ام جی در بازار اروپا نیز حضور قدرتمندی دارند، این است که این کمپانی برای تولید محصولات خود از پلتفرم‎های قدیمی‎‌تر کپی نمی‌کند و از موتورهای بسیار قوی با عملکرد فوق‎العاده استفاده می‌کند و به نوعی انتظارات ما را از خودروهای چینی بالا برده است.

ام جیRX5 یا سایک

ام جی RX5 که با نام‎های سایک RX5 نیز شناخته می‌شود. یکی دیگر از شاسی بلندهای موفق ام جی است که هنوز وارد بازار ایران نشده و در دست مونتاژ گروه خودروسازی فردا قرار دارد.

این شاسی بلند متوسط ظاهری متفاوت‎تر نسبت به خودروهای قبلی ام جی دارد.

در اواخر سال 96 خودروسازی فردا این خودرو را در غرقه خود به نمایش گذاشت و اطلاع داد که تا یک سال بعد یعنی پایان 97 نسخه مونتاژ شده این خودرو وارد بازار خودرو ایران خواهد شد، از این رو هنوز اطلاعات دقیقی از آپشن‎های این خودرو در دسترس نیست.

ام جی3

این نیز یکی دیگر از خودروهایی است که خودروسازی فردا به دنبال مونتاژ است. ام جی3 جدید یک هاچ بک فیس لیفت شده است که حجم کابین مناسب با اندازه خود دارد.

ام جی3 در کلاس خود یک خودرو با امکانات با عملکرد خوب است. موتور 1.5 لیتری ام جی3 با گیربکس اتوماتیک 4 سرعته آن توانایی تولید 115 اسب بخار نیرو را دارد که با توجه به کلاس این خودرو قدرت موتور قابل قبول است. به همین دلیل حتی خرید و فروش ام جی3 دست دوم نیز مانند خرید و فروش ام جی صفر در ایران ادامه دارد.

ام جی 360

ام جی 360 اولین خودرویی بود که در دست مونتاژ قرار گرفت. این خودرو سدان نیز از محصولات مشترک ام جی و سایک به شمار می‎آید.

در مقایسه با محصولات دیگر ام جی این فروش ام جی360 آن‌طور که انتظار می‎رفت پیش نرفت‎، اما با این حال از امکانات بهتری نسبت به خودروهای داخلی برخوردار است.

سخن پایانی

مونتاژ این خودروها توسط خودروسازی فردا در استان سمنان در حال انجام است اما هنوز نسخه نهایی این خودروهای مونتاژ شده وارد بازار نشده است.

امید می‌رود با مونتاژ داخلی محصولات ام جی قیمت این محصولات در رده‎های پایین‌تری قرار گیرد تا این خودروهای با کیفیت و آپشنال را با قیمت‎های پایین‎تر بتوان خریداری کرد.

منبع : ویرلن

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها