سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: خودرو‌هایی که قبل از ۱۶مرداد با تخلف یا بصورت قانونی وارد شدند همه تعیین تکلیف می‌شوند تا باتوجه به پیش فروش هوایی که صورت گرفته قبل از پایان سال به متقاضیان تحویل می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۷۵۴۹
خودرو‌های مانده در گمرک تا پایان سال تعیین تکلیف و به متقاضیان تحویل می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، محمدرضا مودودی در نشست خبری اظهار کرد: علی رغم فشار تحریم در سال جاری در ۹ماهه صادرات کشور ۵.۵ درصد رشد داشته است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در ۹ماهه امسال صادرات میعانات گازی به دلیل تحریم کاهش داشته است افزود: طی ۹ماهه امسال پتروشیمی ۳۰درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه تا دی ماه ۶۸ میلیارد یورو ثبت سفارش صورت گرفته است گفت: بازگشت ارز حاصل از صادرات تا ۲۴دی ماه ۷میلیارد دلار بوده که با توجه به صادرات ۳۳.۴میلیاردلار صادرات غیر نفتی بسیار کم است و به نوعی می‌توان گفت، حدود یک سوم ارز حاصل از صادرات به کشور بازگشته است.

مودودی درباره آخرین وضعیت ترخیص خودرو‌هایی که در گمرک ماندند، گفت: برای تعیین تکلیف خودرو‌هایی که در گمرک مانده، موافقت شورای سران قوا را اخذ و دستورالعمل آن را نیز تهیه کرده‌ایم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ادامه داد: نکته حائز اهمیت درباره خودرو‌هایی است که بعد از ۱۶مرداد وارد گمرک و مناطق آزاد شده که بانک مرکزی درباره آنها، اما و اگر دارد که برای حل مشکلات مربوط به آن در حال مذاکره هستیم.

وی تصریح کرد: خودرو‌هایی که قبل از ۱۶مرداد با تخلف یا بصورت قانونی وارد شدند همه تعیین تکلیف می‌شوند تا با توجه به پیش فروش هوایی که صورت گرفته قبل از پایان سال به متقاضیان تحویل داده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها