نماینده دوره دهم از حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان در گفت‌وگو با جام جم آنلاین تأکید کرد که باید تأکید بیشتری در رابطه با اقتصاد مقاومتی وجود داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۸۳۱۸۶
انقلاب اسلامی باعث شد به خودمان بیاییم

به گزارش جام جم آنلاین ، محمد حسینی نماینده دوره دهم از حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان در رابطه با دستاوردهای انقلاب اسلامی و چهلمین سالگرد آن عنوان کرد: امروز نمی‌توان فقط با گفتار و نوشتار موهبت‌ها، فرآیندها و دستاوردهای انقلاب را موردبررسی قرارداد. مهم‌ترین نکته این است که امروز افتخار کشور ایران این است که در تمامی رئوس از بالاترین نهاد تا پایین‌ترین رکن نظام همه از اقشار ضعیف و بومی کشور هستند. چنین چیزی را در سنوات گذشته شاهد نبودیم.

وی افزود: همه مسئولان، مستشاران، متخصصان، دکترها، مهندس‌ها و پیمان‌کاران ما درگذشته خارجی بودند اما امروز از برکات نظام بزرگ اسلامی در همه امور از نیروهای داخلی و بومی استفاده می‌کنیم. امروز سرمایه انسانی بسیار عظیمی داریم که در همه اقشار مملکت همانند فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... حضور دارند. همه این‌ها از افراد تحصیل‌کرده و بومی داخلی هستند.

حسینی گفت: امروز نیروهای انسانی حوزه بهداشت و درمان ما سرتاسر از نیروهای داخلی ما هستند. علم پزشکی در دانشگاه‌های داخلی آموزش داده‌شده‌اند. درگذشته چنین شرایطی وجود نداشت و بسیاری برای تحصیل در حوزه‌های پزشکی به خارج از کشور می‌رفتند. درگذشته در کشور ما پزشکان زیادی از بنگلادش ، پاکستان و هند حضور داشتند اما اکنون به خودکفایی کامل در حوزه پزشکی رسیده‌ایم.

این نماینده مجلس بیان داشت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب این بود که به خودمان آمدیم و با این خودکفایی بر خودمان مدیریت می‌کنیم. البته درست است که در برخی حوزه‌های اقتصادی روی مردم فشار زیادی وجود دارد اما این جای نگرانی نیست و بازهم با دست پرتوان متخصصان و اعتمادی که مردم به آنها دارند، شرایط بهتر خواهد شد و از این بحران عبور می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب وجود استقلال و بیداری در منطقه است. درواقع عزت زیادی در دنیا پیداکرده‌ایم. شرایط‌های دشواری هم‌پشت سر گذاشتیم و در این شرایط سخت مردم ما بر اساس اصول اعتقادی و مذهبی پشتیبان نظام و ولایت‌فقیه بودند. این همان وحدت کلمه‌ای است که در همه‌جا ما را سربلند نگه‌داشته است. باوجود همه مشکلات مردم در بدترین شرایط پشت سر ما قرار داشتند. درواقع یکی از موهبت‌های انقلاب پشتیبانی مردم از این اتفاق عظیم بود.

حسینی تأکید کرد: در خیلی از حکومت‌ها مردم با سران کشور خود همراهی ندارند اما اکنون در ایران کوچک و بزرگ پشتیبان این نظام هستند.

وی یادآور شد: در حوزه دانشگاهی نیز پیشرفت‌های زیادی را داشته‌ایم. در بحث علم و فناوری پیشرفت‌های بزرگی در کشور داشته‌ایم. درزمینهٔ نظامی هم جز قدرتمندترین کشورهای جهان هستیم. به وجود آمدن این شرایط به دلیل دستاوردهای همین متخصصان داخلی است.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه در رابطه با بحث پزشکی و بحث عمرانی دستاوردهای بسیار کلانی داشته‌ایم، افزود: در رابطه با بحث اقتصاد در ابتدای انقلاب همه منابع ما در اختیار متخصصان انگلیسی و غربی بود ولی امروز همه‌چیز دست خودمان است و به‌خوبی از آن استفاده می‌کنیم. در رابطه با علت اینکه چرا با وضعیت معیشتی کنونی روبرو شدیم باید کمی صبر کنیم تا اوضاع بهتر شود.

محمد حسینی در خاتمه گفت: ما در این 40 سال همیشه در حالت جنگ و مخامصه بوده‌ایم. همه کشورهای دنیا از جوهره پاک انقلاب ما می‌ترسند و برای همین هشت سال جنگ را برای ما به وجود آوردند و یا به طرق مختلف دیگر سر راه ما مشکل تراشی به وجود آوردند. تحریم‌های ظالمانه هم در حق ما روا داشتند و محدودیت‌های زیادی ایجاد کردند. امیدواریم به دست پرتوان متخصصان داخلی مشکلات کشور حل شود و به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز بیشتر توجه کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها