یک روزنامه آمریکایی از آماده شدن گزارشی جدید در سنای ایالات متحده در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ به نفع «دونالد ترامپ» خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۹۹۷۴
گزارش جدید سنا از دخالت روسیه در انتخابات آمریکا به نفع ترامپ

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، گویا این گزارش جدید در خصوص انتشار اطلاعات نادرست توسط روسیه در شبکه های اجتماعی آمریکا است.

واشنگتن پست در خبر خود می نویسد: سنا گزارشی درباره انتشار اطلاعات نادرست توسط روسیه تهیه و اعلام کرده است که این اقدامات در شبکه های اجتماعی بزرگ انجام شده است.

هدف از انتشار اطلاعات، تصاویر و ویدئوهایی به منظور تغییر دیگاه مخاطبان و رای دهندگان و کمک به انتخاب شدن دونالد ترامپ بوده است.

واشنگتن پست نسخه ای از این گزارش را رؤیت کرده و نوشته است که این گزارش شامل تحقیقاتی در خصوص میلیون ها پستی است که توسط شرکت های بزرگ فناوری به کمیته اطلاعاتی سنا ارائه شده است.

این کمیته هنوز اعلام نکرده که آیا این تحقیقات را تایید می کند یا نه، اما قصد دارد که هفته جاری آن را به همراه یک گزارش دیگر منتشر کند. این گزارش توسط مرکز Computational Propaganda Project در دانشگاه آکسفورد و شرکت تحلیل شبکه «گرافیکا» انجام شده است.

به نوشته واشنگتن پست، گزارشی که سنا تهیه کرده شامل جزئیاتی در خصوص «آژانس اطلاعات اینترنتی» روسیه برای ایجاد شکاف میان گروه های اصلی رای دهنده در آمریکا است. مقام های آمریکایی این آژانس را به دخالت در انتخابات سال ۲۰۱۶ متهم کرده اند.

داده هایی که برای تهیه این گزارش مورد استفاده محققان قرار گرفته توسط فیسبوک، توئیتر و گوگل ارائه شده و تا اواسط سال ۲۰۱۷ را در بر می گیرد.

این گزارش در حالی منتشر شده که روسیه و شخص ترامپ بارها موضع دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ را تکذیب کرده اند.

انتشار این گزارش در حالی که بحث استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان نیز مطرح است، موجب افزایش فشارها از سوی کپیتال هیل بر رئیس جمهوری آمریکا خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها