یک تولیدکننده شلوار بچه‌گانه بعد مثبت ماجرای نوسانات ارزی را ایجاد امکان صادرات به کشورهای همسایه دانست و اظهار کرد: اکنون قیمت‌های ما برای همسایه‌ها مناسبت‌تر شده و امکان صادرات ایجادشده ، اما نیمه پنهان آن قوانین دست و پاگیر داخلی است.
کد خبر: ۱۱۷۸۹۰۲
تیغ دو لبه نوسانات ارزی برای تولیدکنندگان/ حمایت لفظی دولتی‌ها از تولید فایده‌ای ندارد

طالبی در حاشیه نمایشگاه ماشین‌آلات نساجی، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین‌های گلدوزی و محصولات نساجی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین بابیان اینکه در شرایط نوسانات ارزی و بالا و پائین شدن قیمت‌ها بزرگ‌ترین مشکل ما نبود ملزومات، پارچه و مواد اولیه است خاطرنشان کرد: هرچند ما شعارهای زیادی برای حمایت از تولید از دولت شنیده‌ایم ولی عملی چیزی در این خصوص ندیدیم.

طالبی بیان اینکه ما پارچه موردنیاز خود را از پارچه‌فروش‌ها تأمین می‌کنیم خاطرنشان کرد: قیمت بعضی از پارچه‌ها از قبل از عید تا الآن 4 برابر و دیگر ملزومات ازجمله دکمه، زیپ، کمربند و غیره چند برابر شده است که این به منِ تولیدکننده، خیاط و دیگران فشار می‌آورد، ما از سود خود کم آن را یک‌چهارم یا یک‌سوم تقلیل داده‌ایم.

وی بابیان اینکه سعی می‌کنیم امسال را سپری کنیم و امیدواریم سال بعد اوضاع بهتر شود اظهار داشت: 8 سال است در این فعالیت هستم ولی همین هفته گذشته که در بازار بودیم باوجوداینکه اعتبار زیادی هم دارم پارچه‌فروشی می‌گفت آقای طالبی دیگر اعتبار مهم نیست؛ این پول است که حرف می‌زند. یعنی اوضاع بازار به شکلی است که حتی ما که این‌همه خوش‌حساب بودیم الآن باید نقد پرداخت کنیم تا به پارچه برسیم.

این مدیر تولیدی شلوار بچه‌گانه بعد مثبت ماجرای نوسانات ارزی را ایجاد امکان صادرات به کشورهای همسایه دانست و اظهار کرد: اکنون قیمت‌های ما برای همسایه‌ها مناسبت‌تر شده و امکان صادرات ایجادشده است بااین‌حال آنها هم به کیفیت هم خیلی اهمیت می‌دهند و دست بر روی هر کاری نمی‌گذارند، اگر به دنبال افزایش کیفیت هستیم باید مواد اولیه موردنیاز هم تأمین شود.

وی با تأکید بر ضرورت ورود پارچه خارجی به بازار بیان کرد: به دلیل نوسان‌های ارزی رون ورود پارچه به بازار کم شده و تعداد محدود کارخانه‌های پارچه‌بافی هم که داخل کشور وجود دارد متأسفانه از شرایط سوءاستفاده کرده و درست نیاز بازار را تأمین نمی‌کنند که با این روش نمی‌توانیم از تولید حمایت کنیم.

طالبی در ادامه بابیان اینکه در شرایط فعلی واردات لباس خارجی خیلی نسبت به قبل کم‌تر شده است اظهار کرد: در شرایطی که مثلاً سال قبل 80 تا 85 درصد لباس مصرفی ایرانی‌ها خارجی بود الآن اوضاع بهتر شده است و فکر می‌کنم میزان حضور لباس خارجی در بازار به 40 الی 50 درصد رسیده است، به همین دلیل باید از فرصت استفاده کرد و سهم بیشتر بازار را در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرارداد.

وی در بخش پایانی از این گفت‌وگو با اشاره به مشکلات گمرکی کشور خاطرنشان کرد: مدتی پیش چین بودم، آنجا ترخیص کالا برای تولیدکنندگان را خیلی راحت انجام می‌دهند حتی یک سری تسهیلات می‌دهند تا تولیدکنندگان خیلی راحت کارهای خود را صادر کنند و تعرفه‌ای و سخت‌گیرانه برخورد نمی‌کنند این خودش تولیدکننده را تشویق می‌کند که راحت با مشتری خارجی ارتباط برقرار کنند، اما در ایران دقیقا برعکس عمل می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها