معاون سازمان تعزیرات حکومتی در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

به‌زودی قیمت‌های مصوب اعلام خواهد شد/ برخورد قاطعانه با متخلفان پس از اعلام نرخ‌های جدید

معاون سازمان تعزیرات حکومتی تأکید کرد: ظرف یک الی دو هفته آینده قیمت لبنیات باید به نرخی که سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اعلام می‌کند، بازگردد وگرنه تخلف گران‌فروشی محسوب شده و با آنها برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۷۷۲۸۳
به‌زودی قیمت‌های مصوب اعلام خواهد شد/ برخورد قاطعانه با متخلفان پس از اعلام نرخ‌های جدید

محمدعلی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در گفتگو با جام جم آنلاین،با اشاره به افزایش نرخ فرآورده‌های لبنی در کشور و جلسات مختلف سازمان تعزیرات با تولیدکنندگان این محصولات گفت: افزایش قیمت در یک الی دو مرحله صورت گرفته که بعضاً غیرقانونی بوده و حق افزایش نرخ‌ها وجود نداشته است.

وی افزود: تولیدکنندگان توجیهاتی دارند که در جلسات مختلف ستاد تنظیم بازار و قوه قضاییه موردبررسی قرارگرفته است، کارخانه‌ها می‌گویند یکی از دلایل افزایش فرآورده‌های لبنی افزایش قیمت شیر خام بوده که از هزار و ۵۷۰ تومان که سازمان حمایت مصوب کرده هم‌اکنون به قیمت دو الی دو هزار و 100 تومان خریداری می‌شود ، بحث دیگر این است که کشاورزانی که شیر خام به تولیدکنندگان محصولات لبنیاتی می‌فروشند مدعی هستند که چون نهاده‌های دامی افزایش پیداکرده قیمت شیر نیز بر این مبنا افزایش داده‌شده است بحث دیگر ،افزایش قیمت مواد پلاستیکی که دربسته بندی این فراورده‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد،‌که همه این موارد بررسی‌شده است.

اسفنانی در ادامه گفت:‌با بررسی‌های صورت گرفته درمجموع برخی افزایش قیمت‌ها غیرقانونی بوده و طبق آخرین تصمیمی که در ستاد تنظیم بازار گرفته‌شده مقرر شد قیمتی را که سازمان حمایت از مصرف‌کننده برای شیر خام تعیین می‌کنند مبنا قرار گیرد و با در نظر گرفتن هزینه‌های حمل‌ونقل ، ظرف و امثال آن ، نهایتاً قیمت تمام‌شده اعلام شود که امیدواریم طی ده روز آینده نتیجه مشخص شود .

معاون سازمان تعزیرات حکومتی تأکید کرد: اگر تولیدکنندگان قیمتی را که سازمان حمایت اعلام کرده لحاظ نکنند و قیمت‌ها را تغییر ندهند به‌طورقطع و یقین پرونده‌هایی برای آنها تشکیل خواهد شد کما این‌که هم‌اکنون پرونده‌های متعددی در مورد آنها تشکیل‌شده و احکامی از جرائم 2 میلیارد تومان تا 30 میلیارد تومان برای شرکت‌های لبنیاتی مشخص‌شده است .

وی تأکید کرد: وقتی جرائم این شرکت‌ها ادامه پیدا کند علاوه بر اینکه جریمه مجدد پرونده‌های جدیدی از آنها تشکیل می‌شود تا زمانی که مراعات قانون را نمایند و به قیمت‌های واقعی برگردند.

معاون سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه مصرف لبنیات با سلامت مردم در ارتباط نزدیک است و به همین دلیل هیچ‌گونه اغماضی در این زمینه صورت نخواهد گرفت افزود: کارخانه‌ها فرآورده‌های لبنی ۳۸ قلم محصول تولید می‌کنند که از این ۳۸ مورد سه قلم مشغول مشمول قیمت‌گذاری اجباری است لذا در همین سه قلم نباید اجحافی به مردم صورت گیرد.

وی گفت:‌باید حتماً ظرف یک الی دو هفته آینده تمام قیمت به قیمتی که سازمان حمایت اعلام می‌کند برگرداند وگرنه قطعاً تخلف گران‌فروشی محسوب می‌شود و ما با آنها برخورد می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها