یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند موشک بالستیک جدید موسوم به «بدر P-1» یمن را به سوی مقر نظامیان ائتلاف سعودی در «نجران» شلیک کرد.
کد خبر: ۱۱۷۳۹۸۶
شلیک موشک بالستیک و هوشمند «بدر P-1» به سوی مقر نظامیان ائتلاف سعودی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، صبح امروز (جمعه 2 نوامبر)، با یک فروند موشک بالستیک هوشمند، یک مقر تازه‌تأسیس نیروهای ائتلاف سعودی در صحرای «البقع» در نجران را هدف قرار داد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المسیرة»، یک منبع آگاه در یگان موشکی یمن اعلام کرد که پس از رصد دقیق تحرکات شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در این منطقه، موشک بالستیک هوشمند از نوع بدر (P_1) شلیک شد و با دقت بالا به هدف مورد نظر اصابت کرد.

وی افزود که این عملیات به کشته و زخمی شده ده‌ها نیروی ائتلاف سعودی منجر شد.

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، سه‌شنبه پیش نیز یک فروند از این نوع موشک را به سوی پایگاه نظامی ائتلاف سعودی در «عسیر» شلیک کردند.

این یگان، شنبه گذشته (27 اکتبر)، از موشک بالستیک و هوشمند بدرP-1، پس از انجام آزمایش‌های متعدد رونمایی کرد و در همین روز برای نخستین بار از این موشک علیه مواضع ائتلاف سعودی در ساحل غربی استفاده کرد و یک پایگاه نظامی تازه‌تاسیس نظامیان سودانی را در این جبهه هدف قرار داد.

به اعلام یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، این نوع موشک هوشمند و کوتاه برد، نوع ارتقا یافته موشک بدر 1 است که با سوخت جامد کار می‌کند دقت اصابت آن تا سه متر است و یمن در سال 2018 از توانمندی شلیک موشکها با دقت بالا برخوردار شده است و به زودی از سامانه‌های موشکی دیگری خبر خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها