یک متخصص پزشکی ورزشی معتقد است عدم توجه به تغذیه مناسب و بیش تمرینی مهم‌ترین عامل خستگی در ورزشکاران حرفه‌ای است.
کد خبر: ۱۱۷۳۶۴۵
خستگی ورزشکاران بر اثر تغذیه نامناسب

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر احمد باقری مقدم در گفتگو با ایسنا افزود: عدم توجه به مواد غذایی قبل، حین و بعد از ورزش و همچنین انجام فعالیت‌های ورزشی بیش از اندازه سبب گرفتگی عضلات، ابتلا به بیماری‌های ویروسی، مشکلات روحی و روانی و خستگی زودرس می‌شود بنابراین ورزشکاران در انجام تمرینات حرفه‌ای خود باید فاصله زمانی را رعایت کنند. به طوری که اگر فصلی را تمرینات آمادگی جسمانی انجام می‌دهند، در فصل بعد تمرینات مهارتی را به درستی انجام دهند.

وی گفت: برای توانایی فردی و استقامتی بحث تغذیه بسیار مهم است و ورزشکاران باید به کربوهیدرات‌ها و مواد قندی اهمیت زیادی بدهند. ماده قندی به دو صورت پیچیده و ساده وجود دارد و در قبل و بعد از ورزش افراد باید از قند ساده استفاده کنند تا دچار خستگی نشوند.

باقری مقدم تصریح کرد: خواب یک فاکتور مهم در امر ریکاوری است. به طوری که اگر ورزشکاری خواب کافی نداشته باشد، بحث ریکاوری ناقص خواهد بود بنابراین در کنار رعایت تغذیه مناسب، ورزشکار باید از خواب کافی نیز برخوردار باشد تا در امر ریکاوری با مشکل مواجه نشود.

این متخصص پزشکی ورزشی در پایان توصیه کرد: ورزشکاران حرفه ای برای این که بتوانند عملکرد موفقی در میادین ورزشی داشته باشند از مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌ها غافل نشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها