لوله کاروگیت، نوعی از لوله های پلی اتیلن است که در صنایع مختلف کاربرد فراوان دارد. این نوع لوله ها از مواد پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) تهیه می شوند.
کد خبر: ۱۱۷۰۴۲۳
کاربرد لوله کاروگیت در صنعت آب و فاضلاب

مواد اولیه پلی اتیلن، پلیمرهایی با خصوصیات منحصر به فرد می باشند که از آن ها به ویژه برای ساخت لوله های کاروگیت یا لوله دوجداره پلی اتیلن استفاده می گردد.

لوله های کاروگیت برای کاربردهای زیرزمینی مناسب هستند. این لوله ها از مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط عملیاتی مختلف برخوردار می باشند.

نصب در خطوط گرانشی انتقال سیال، یکی از انواع کاربرد لوله کاروگیت است. از این خاصیت برای حمل و نقل آب و فاضلاب در مسیرهای مختلف استفاده می شود.

خطوط انتقال فاضلاب شهری و روستایی، جمع آوری رواناب های سطحی و سیستم های زهکشی با استفاده از انواع لوله کاروگیت راه اندازی می شوند.

این لوله ها با توجه به نوع کاربری، در ابعاد و اندازه های متنوع در کارخانه تولید و به بازار عرضه می شوند.

قیمت لوله کاروگیت با توجه به قیمت مواد اولیه و وزن لوله ها در ازای یک متر لوله محاسبه می شوند. برای خرید لوله کاروگیت با کیفیت بالا و قیمت مناسب می توانید با شرکت کاروگیت پایپ در تماس باشید.

سیستم های زهکشی با استفاده از لوله کاروگیت

یکی از کاربردهای لوله کاروگیت، نصب در شبکه های زهکشی زیرزمینی است. این دسته از لوله ها، طراحی ویژه ای دارند؛ لوله کاروگیت زهکشی با دیواره حلقوی، دارای سوراخ هایی بر روی بدنه است که آب های زیر زمینی می توان از این سوراخ ها به درون لوله نفوذ کرده، جمع آوری شده و به مکان های دفع انتقال پیدا کند. سیستم های زیر زمینی برای کنترل و هدایت حجم زیادی آب به کار می روند.

سیستم های زهکشی که با استفاده از لوله کاروگیت راه اندازی می شوند در مکان هایی نظیر تپه ها، زمین های کشاورزی، زمین های ورزشی و مجرای زیرزمینی برای کاهش سطح آب های زیر زمینی به کار می روند. در برخی موارد، لوله های زهکشی به سیستم خلأ متصل می شوند تا موجب شوند جریان آب به سمت شیب مناسب جریان پیدا کند. از این خاصیت برای کنترل آب در زمین های کشاورزی، استفاده فراوان می شود.

کاربرد لوله کاروگیت در معادن

یکی دیگر از کاربردهای لوله کاروگیت، استفاده از آن ها در معادن و صنایع استخراج معدن است. این لوله ها در مکان های مناسب نصب می شوند تا از طریق آنها، شیرابه ها و پساب های صنعتی ناشی از استخراج فلزات به طور ایمن تا محل دفع انتقال پیدا کنند.

در این حالت، دیواره لوله ها در برابر محیط به شدت شیمیایی و اسیدی محلول های فاضلاب معدن مقاومت بالایی دارد.

به طور مثال، در معادن مس، طلا یا نقره، اندکی محلول سیانید به ترکیب اضافه می شود تا واکنش های شیمیایی مناسب انجام شوند.

بدیهی است پساب های این فرآیندها باید به طور بهداشتی دفع شود. انواع لوله کاروگیت با قطر مناسب برای این کار مناسب هستند.

کاربرد لوله کاروگیت در سیستم های خنک کننده مدرن

سیستم هایی که اخیراً به عنوان لوله های خنک کننده زمین مورد استفاده قرار می گیرند شامل یک سری از لوله ها هستند که گرما و حرارت را از فضای مورد نظر به اعماق زمین انتقال می دهند؛ این روش، بهترین روش استفاده از انرژی زمین گرمایی برای گرم کردن محیط است. لوله های کاروگیت برای این کاربرد، گزینه مناسبی هستند. دیواره مقاوم این لوله ها زمینه را برای انتقال بهتر حرارت در چرخه فرآهم می کند.

کاربرد لوله کاروگیت در سیستم های شناور

دیواره های لوله های کاروگیت در برابر خوردگی و حمله میکروارگانیسم ها مقاومت بالایی دارد. وزن این لوله ها بسیار سبک است به همین دلیل می توان از آن ها به عنوان لوله های شناور استفاده کرد. این لوله ها نگهدارنده های مناسبی برای برخی از کاربردهای خاص نظیر ساخت سکوها و اسکله های شناور می باشند. لوله کاروگیت در مقایسه با سایر مواد پلیمری نظیر پلی اورتان و پلی استایرن، کاربرد بهتری دارد.

کاربرد لوله کاروگیت در سیستم های فاضلابی

لوله کاروگیت، لوله پلی اتیلن دو جداره یا در اصطلاح، لوله کاروگیت فاضلابی، نوعی از لوله های پلیمری هستند که از مواد PE80 تولید می شوند و عمدتاً برای نصب در شبکه های فاضلاب طراحی شده اند. انواع فاضلاب های خانگی، کشاورزی، صنعتی، پساب ها و رواناب ها را می توان توسط این لوله ها انتقال داد.

این لوله ها معمولاً در فشارهای کاری 16، 31 و 64 کیلو نیوتن بر متر مربع استفاده می شوند. انتخاب هر یک از انواع این لوله ها باید مطابق با نوع کاربری و حجم سیال انتخاب گردد. در حال حاضر، شرکت "کاروگیت پایپ" یکی از فعالان این حوزه است و توانسته با تکیه بر دانش و تخصص، انواع لوله و اتصالات پلی اتیلن را برای مشتریان تأمین نماید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها