نادر طالب زاده در جمع دانشجویان دانشگاه صدا و سیما

آمریکایی علیه آمریکا

طالب زاده نویسنده، مستندساز و برنامه ساز تلویزیونی گفت: بسیاری از اندیشمندان و صاحب نظران آمریکایی با شناخت کامل از نظام رسانه ای و سرمایه داری ایالات متحده، به انتقاد شدید از وضع آمریکای امروز روی آورده اند.
کد خبر: ۱۱۶۷۴۹۴
آمریکایی علیه آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه صدا و سیما نادر طالب زاده در گردهمایی دانشجویان این دانشگاه تحت عنوان « رویای دانشگاه» با بیان این مطلب افزود: نظام رسانه ای آمریکا دروغ های بزرگی را در قالب آثار سینمایی و تلویزیونی می سازد. نمونه این دروغ های رسانه ای، فیلمی بود که برای دستگیری بن لادن ساختند. نه تنها در تمام جهان به نمایش می گذارند بلکه به سازنده آن نیز بالاترین جوایز جهانی سینما را می دهند و با تبلیغات فراوان کاری می کنند تا جهانیان نه تنها به آن دروغ رسانه ای شک نمی کنند بلکه آنرا کاملا باور کرده و می پذیرند.

این مستندساز نام آشنا ادامه داد: علاوه بر قهرمان سازی، گاهی فیلمی با هدف مظلوم نمایی می سازند تا توجه و ترحم مخاطبان جهانی را جلب کنند مانند آنچه که در فیلم آرگو ساخته و پرداخته شد.

طالب زاده گفت: سیاست امروز آمریکا چه در دست دموکرات ها و چه در اختیار جمهوریخواهان باشد در مسیر قهقهرا و فساد قرار گرفته است. در ظاهر ادعای مبارزه با تروریست دارند و فیلم های بسیاری با این موضوع می سازند و در پشت صحنه از تروریست حمایت همه جانبه می کنند.

وی افزود: برای نمونه می توان به گفته ها و نوشته های دکتر مایکل اسپیرینگمن بازنشسته ارشد وزارت خارجه آمریکا در سخنرانی ها و کتاب ایشان با عنوان « ویزا برای القاعده » اشاره کرد. او در خاطرات خود می نویسد، زمانی که رییس دفتر آمریما در شهر جده عربستان بود، بسیاری از نیروهای القاعده می آمدند برای اخذ ویزای آمریکا. من ابتدا مخالفت می کردم اما از طرف سازمان سیا دستور آمد که ویزای این افراد صادر شود. من هم بعد از مدت کوتاهی از آن سمت استعفا دادم.

این مدرس فیلمسازی گفت: نمونه این افراد و شخصیت های سیاسی، فرهنگی، علمی و حتی ورزشی در جامعه امروز آمریکا بسیار زیاد هستند که با شناخت از نظام رسانه ای و سرمایه داری آمریکا به انتقاد شدید از وضع موجود آن کشور می پردازند.

طالب زاده خطاب به دانشجویان گفت: انتقاد کم کاری و کوتاهی به ما هم وارد است، در عمل، دنیای غرب در ترویج جهانی تولیدات رسانه ای خود فعال است ما با آنکه فیلم های بسیار خوبی با مضمون و فرهنگ انقلاب اسلامی ساخته ایم نتوانستیم آنها را در دنیای غرب به شکل گسترده به نمایش بگذاریم و به کشورهای همسایه همچون عراق و ترکیه و لبنان و سوریه بسنده کردیم.

وی با اشاره به اینکه آینده فرهنگ و هنر کشور در دستان دانشجویان است، افزود: به شما دانشجویان دانشگاه صدا و سیما توصیه می کنم اگر می خواهید قوی بشوید اول، فنون فیلمسازی را خوب یاد بگیرید. دوم، زبان بین المللی خود را تقویت کنید. سوم، حضوری مسلط و حرفه ای در فضای مجازی داشته باشید. چهارم، به کارگردان های مختلف نزدیک شده و کارهای آنها را ببینید و پنجم، قدر این زمان تحصیل در دانشگاه رادیو و تلویزیون را بدانید.

این نویسنده گفت: به دنبال کسب مدرک صرف حتی دکترا نباشید. یک فیلمساز حرفه ای باشید چرا که کار و علم شما هنر است.

در پایان این نشست، مراسم تودیع و تکریم خواهر محمدیان فر مسئول سابق پایگاه بسیج خواهران دانشگاه صدا و سیما و معارفه خواهر غلامی تهرانی مسئول جدید این پایگاه برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها