نگاهی به مهم ترین دربی های دنیا به بهانه تقابل استقلال و پرسپولیس

جنگ در فوتبال

امروز دربی شماره 88 برگزار می شود. دنیای فوتبال پر از این دست از دربی هایی است که تماشاگران فوتبال را از چند روز قبل مشغول به خودش می کند.
کد خبر: ۱۱۶۶۵۹۹
جنگ در فوتبال

به گزارش جام جم آنلاین ، در دنیای فوتبال تقابل های سنتی و دیرینه بین برخی از تیم ها وجود دارد. استقلال و پرسپولیس یکی از آنهاست.

بقیه دربی های مشهور دنیا کدام است؟ آنها را مرور می کنیم:

اسپانیا

ال کلاسیکو و یا همان تقابل رئال مادرید و بارسلونا مهم ترین و دیدنی ترین دربی دنیاست. این رقابت منحصر به فرد در دنیای فوتبال برای نخستین بار در سال ۱۹۲۹ با نام ال کلاسیکو برگزار شد.

ایتالیا

در فوتبال ایتالیا هیچ مسابقه ای به اندازه دیدار همشهری ها یعنی اینتر و میلان نگاه ها را به سمت خود جلب نمی کند. در نخستین بازی بین اینتر و میلان که در سوئیس برگزار شد و هیچ کس هم دلیل آن را نفهمید، میلانی‌ها با نتیجه ۲ بر ۱ بازی را پیروز شدند.

آرژانتین

سوپردر بی‌یا‌‌‌ همان سوپر کلاسیکو یکی از مهم‌ترین رقابت‌های فوتبال در آرژانتین به شمار می‌آید که شهروندان این کشور بسیار به آن علاقه دارند. البته گفته می‌شود که این مسابقات به تقلید از باری دربی در اسپانیا برگزار می‌شود اما این بار بوکاژونیرو و ریور پلات به مصاف یکدیگر می‌روند که ۷۰ درصد فوتبالدوستان در این کشور به خود اختصاص داده‌اند.

اسکاتلند

باشگاه سلتیک یکی از تیم‌های فوتبال مستقر در گلاسکو اسکاتلند است که در لیگ بر‌تر این کشور حضوری چشمگیر دارد. این باشگاه در سال ۱۸۸۷ میلادی راه اندازی شد و برای تخستین بار در سال ۱۸۸۸ در میدان ظاهر شد. سلتیک از‌‌‌ همان ابتدا رقیبی به نام رنجرز پیش روی خود داشت؛ این دو تیم که هر دو در گلاسکو مستقر هستند در مجموع با نام «اولد فریم» شناخته می‌شوند.

انگلیس

منچستریونایتد و منچستر سیتی برگزار کننده یکی از چند داربی لیگ انگلستان هستند که خب! طبیعی است که همیشه توجهات را به خود جلب می‌کنند و به همین دلیل رویارویی آبی‌ها و سرخ‌ها شهر منچس‌تر را در هفته انجام این بازی به مهم‌ترین نقطه فوتبالی انگلیس بدل می‌کند. همچنین باری آرسنال و تاتنهم هم داربی لندن است که البته به مانند رویارویی دو تیم منچستری یا حتی منچس‌تر لیورپول یا لیورپول آرسنال هم اهمیت ندارند اما به هر حال به عنوان داربی لندن جایگاه خاصی را در دیدارهای باشگاهی جهان به خود اختصاص داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها