یک مسئول در سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان در پاسخ به جام جم آنلاین:

برخورد جدی با احتکار کنندگان و اخلالگران در بازار پوشک بچه

با توجه به نوسان‌ قیمت پوشک بچه در بازار و بروز برخی چالش‌ها در تأمین نیاز متقاضیان بازار، جام جم آنلاین از هفته گذشته در حال بررسی بازار و عملکرد نهادهای مربوطه ازجمله سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان جهت پاسخگویی بوده که نهایتاً امروز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به جام جم این‌گونه پاسخ داد.
کد خبر: ۱۱۶۳۲۲۵
برخورد جدی با احتکار کنندگان و اخلالگران در بازار پوشک بچه

اسماعیل مهدی پور، مدیرکل نظارت محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به حجم مصرف پوشک در کشور گفت: در حال حاضر نیاز سالانه کشور به پوشاک بچه در حدود سالانه معادل 3 میلیارد عدد و تولید آن در حدود 75000 تن ثبت‌شده است.

مهدی پور در ادامه افزود: هرچند کالای مذکور مشمول قیمت‌گذاری تکلیفی و تثبیتی نیست لیکن رعایت ضوابط قیمت‌گذاری هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها در نرخ‌گذاری از سوی تأمین‌کنندگان الزامی است و در صورت افزایش غیرمتعارف قیمت و یا دریافت شکایت موضوع مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول درباره میزان وابستگی تولید پوشک به مواد اولیه خارجی تأکید کرد: طبق آمارهای موجود 70 درصد مواد اولیه نیاز در تولید پوشک بچه وارداتی است در همین راستا جلسه‌ای با واحدهای تولیدی برگزارشده و بررسی آنالیز قیمتی این کالا با توجه به هزینه‌های متفاوت واحدهای تولیدی در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده مواد اولیه موردنیاز این صنعت وارداتی است نرخ ارز تأثیر مستقیمی در بهای تمام‌شده تولید دارد. این در حالی است که پودر جاذب و خمیر غلاف قبلاً مشمول دریافت ارز رسمی بوده‌اند در حال حاضر ارز آن‌ها از بازار توافقی تأمین می‌شود.

مدیرکل نظارت محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: این در حالی است که باوجود عرضه این کالا در سطح کلیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای واحدهای صنفی خرده‌فروشی و داروخانه‌ها، اما اماکن احتکار و تخلف گران‌فروشی از سوی هر یک از عوامل زنجیره‌ توزیع وجود دارد.

مهدی پور در ادامه افزود: با توجه به اهمیت تأمین نیاز و شرایط بازار رصد و پایش بازار از سوی بازرسی اصناف و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد و قطعاً با واحدهای متخلف در این زمینه برخورد خواهد شد. این در حالی است که مصرف‌کنندگان عزیز می‌توانند از طریق شماره تلفن 124 شکایات خود را گزارش دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها