عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درگفتگو با جام جم آنلاین؛

راهکارهای اقتصادی توسط رئیس جمهور در مجلس ارائه نشد!

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رئیس جمهور به دلیل شرایط کشور، محتاط و محافظه کارانه مسایل را در صحن علنی مجلس مطرح کرد.
کد خبر: ۱۱۶۱۷۲۶
راهکارهای اقتصادی توسط رئیس جمهور در مجلس ارائه نشد!

به گزارش جام جم آنلاین، محمدرضا تابش، نماینده اردکان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: موضوعاتی که از طرف نمایندگان مطرح شد، اقتصادی بود. اما راهکارهای اقتصادی ارائه نشد و رئیس جمهور نتوانست خیلی شفاف تر مسایلی را که در جریان است بازگو کند.

وی تاکید کرد: البته رئیس جمهور بخشی از سوالات را که مربوط به تحرکات خارجی و دخالت های دولت آمریکا و ترامپ بود بیان کرد و به تحرکاتی که در داخل کشور ظرف یک الی دو سال اخیر اتفاق افتاد، اشاره کرد. اما می توانست بصورت دقیق تر موارد را بیان کند.

نماینده اردکان گفت: ایشان یک مقدار به آمار و ارقام اکتفا کرد. این نمی تواند پاسخ سوالات باشد. البته بنده به ایشان در موعد استماع سخنرانان گفتم که باید پاسخ سوالات به گونه ای باشد که افکار عمومی قانع شود.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: گرانی و قیمت های لجام گسیخته ارز و سکه مردم را حساس کرده، لذا باید ماجرای پشت پرده این اتفاقات بیان می شد تا افکار عمومی توجیه شوند.

وی با اشاره به اینکه اگر برای اینکه پشت صحنه ها مشخص شود باید ملموس تر و مردمی تر صحبت کنیم، گفت: آقای رئیس جمهور می توانست قول بدهد و برنامه زمان بندی مشخص کند و بر مبنای آن بگوید که در مورد مشکلات بخصوص بیکاری، ارز و سکه قرار است چه اقدامی انجام دهد. اما آقای روحانی ملاحظه این را داشت که خیلی وارد مسایل حاشیه ای نشود، در حالیکه حاشیه ها بر متن می چربید.

تابش در مورد وحدت قوا و عدم سیاه نمایی از اوضاع فعلی گفت: وحدت یکی از ضروریات امروز کشور است و تاکید رئیس جمهور براین بود که نباید از تریبون ها کلامی گفته شود که مورد سوء استفاده دشمن قرارگیرد.

تابش افزود: اگر فضا عادی بود شاید رای نمایندگان به پاسخ ها بیشتر بود. اما مقداری تعاملات دولت با مجلس مخدوش شده و هر دو از یکدیگر فاصله گرفتند. اگر این روابط بهبود پیدا کند سیر استیضاح ها و سوالات کمتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: بهتر است روابط دولت و مجلس ترمیم شود وگرنه روزهای سختی در انتظار دولت خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها