رییس پلیس فتا استان یزد گفت: این روزها مجرمان سایبری با راه‌اندازی یک‌سری وب سایت‌های اینترنتی مبنی بر استخدام مدلینگ و آموزش آنها، اقدام به کلاهبرداری از کاربران مخصوصا دختران جوان می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۵۳۵۰۱
کلاهبرداری به بهانه استخدام مدلینگ

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، سرهنگ مرتضی ابوطالبی اظهار کرد: یکی از معضلات کنونی جامعه ما حفظ حریم خصوصی افراد است که به اشکال مختلف توسط سودجویان و کلاهبرداران نادیده گرفته شده و با سوء استفاده از مصادیق مختلف نقض این موضوع، از قربانیان اخاذی و هتک حیثیت می‌شود.

وی با بیان این‌که کاربران تمایل دارند که مورد توجه دیگران قرار بگیرند و در بین افراد، قشر جوان بیشتر از هر گروهی این نیاز را در خود می‌بیند، افزود: با توجه به این شور و شوق جوانی، مجرمان سایبری با ترفند مدلینگ به دنبال کلاهبردار، انواع اخاذی‌ها و هتیک حیثیت جوانان در فضای سایبر هستند .

رییس پلیس فتای استان یزد در ادامه با بیان این‌که جوانان به هر بهانه‌ای دوست دارد موقعیتی را برای خود ایجاد کند تا شهرتی همراه با ثروت برای خود به‌دست آورند، گفت: فراگیر شدن صنعت مد، اکثر جوانان را به سمت مدلینگ می‌کشاند و آنها دوست دارند با وارد شدن به عرصه مدلینگ از این راه کسب درآمد نموده و از سویی معروف شوند و چشم‌ها را به خود خیره کنند.

سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: کلاهبرداران در قالب تیم چند نفره با وعده‌هایی مانند جذب مدل و اعزام آنها به خارج از کشور و... در فضای مجازی، از ساده‌اندیشی طعمه‌های خود استفاده می‌کنند و تصاویر دختران جوان را دستمایه نیت‌ های شیطانی خود قرار می‌دهند.

وی عنوان کرد: اغلب کلاهبرداران از دختران جوان می‌خواهند که پس از عکس‌برداری با ژست‌های متفاوت خود، آن‌ها را ارسال نمایند تا آنها (‌کلاهبرداران‌) برای شرکت‌های اروپایی ارسال کنند و سپس مدعی می‌شوند شرکت‌های به اصطلاح معتبر اروپایی در زمینه مدل و زیبایی، تصاویر را نپذیرفته و از آنها خواسته‌اند که تصاویر به‌گونه‌ای باشد که آنها بتوانند به صورت دقیق‌تری عکس‌برداری کنند.

رییس پلیس فتا استان یزد ادامه داد: پس از تهیه تصاویر و عکس‌های نیمه عریان دختران جوان، سودجویان و کلاهبرداران با بیان این موضوع که استخدامی در کار نبوده از طعمه‌های خود می‌خواهند که تن به خواسته‌های شیطانی آنها داده و اگر این کار را انجام ندهند، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی طعمه‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از کلاهبرداران با استفاده از فتوشاپ نمودن عکس‌های قربانیان و تبدیل نمودن آن‌ها به عکس‌های عریان و نیمه عریان اقدام به نهدید و اخاذی نموده، قربانیان نیز برای این که حیثیت خود را حفظ کرده و از اقدامات بعدی کلاهبرداران ممانعت به‌عمل آورند، تسلیم خواسته‌ها و نیات شیطانی کلاهبرداران می‌شوند.

رییس پلیس فتا یزد به شهروندان تأکید کرد: صفحاتی که ناخواسته در برابر شما بازمی‌شود و اقدام به تبلیغ استخدام‌هایی نظیر مدلینگ، شوی لباس و ارائه خدماتی از این قبیل می‌کنند، ممکن است تقلبی بوده و قصد کلاهبرداری داشته باشند.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان فریب این دست تبلیغات را نخورده و عکسی در اختیار این دست سایت‌ها قرار ندهند و به هیچ عنوان در آتلیه‌های که از سوی این افراد اعلام می‌شود و اصولا در نقاط پرت و دور افتاده است حاضر نشوند.

سرهنگ ابوطالبی با بیان این‌که حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی در گام اول بر عهده خود کاربران است، خاطرنشان کرد: از انتشار و در اختیار قرار دادن عکس و فیلم‌های شخصی خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید تا به راحتی در دام مجرمان سایبری نیفتید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها