نقوی حسینی در گفتگو با جام جم انلاین مطرح کرد؛

پس پرده خروج کاخ سفید از شورای حقوق بشر

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیا بیان اینکه آمریکایی ها استاد صدور بیانیه های قشنگ در حوزه حقوق بشر هستند با نگاهی به واقعه ناگوار سرنگونی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران به دست نظاکیان آمریکایی در آب های خلیج فارس، خروج واشنگتن از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را سندی بر بی ارزش بودن حقوق انسان ها نزد دولت آمریکا بشمار آورد.
کد خبر: ۱۱۵۱۳۰۷
پس پرده خروج کاخ سفید از شورای حقوق بشر

سید حسین نقوی حسینی در گفت وگو با جام جم آنلاین بمناسبت سالروز حمله نظامی ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرباس گفت: دولت آمریکا در طول جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران تمام ظرفیت‌های خود را در حمایت از رژیم بعث عراق به کار گرفت اما به هیچ یک از اهداف خود در میدان نبرد نرسید و حتی با تمسک و اعمال فشار روی مجامع بین المللی و صدور قطع نامه های مختلف هم امکان فشار بر ایران برای آنها میسر نشد.

وی با بیان اینکه حامیان اصلی رژیم بعث عراق تصور نمی کردند ملت ایران تا این اندازه در مقابل تهدیدهای داخلی و تجاوز خارجی دشمن مقاومت کند،افزود: وقتی آنها نتوانستند مانع پیروزی های پی در پی مملکت ما در جبهه ها شوند از این رو دست به اقدامات کثیفی همچون حمله نظامی به هواپیمای مسافربری ایران زدند و از یک سو رژیم صدام را تحریک به بکارگیری سلاح شیمیایی علیه مردم ایران کردند.

این نماینده مجلس پیرامون اقدام جنایتکارانه ناو وینسنس آمریکا در ساقط کردن ایرباس ایرانی تصریح کرد: خود افسران رادار و خدمه کشتی آمریکایی می‌دانستند که این هواپیما غیرنظامی است و شهروندان ایرانی در آن هستند اما در یک اقدام از قبل طراحی شده دست به جنایتی زدند تا پیامد ها و اخبار منتشر شده از واقعه سرنگونی هواپیمای ما بر مقاومت و روحیه رزمندگان در جبهه ها تاثیر منفی گذارد تا به موازات آن هم صدام با همکاری گروهک منافقین تحولات نبرد را در دست گیرند.

نقوی حسینی خاطر نشان کرد: به شهادت رساندن صدها تن از مردم بی دفاع ما روی آسمان خلیج فارس جنایتی است که تا ابد در کارنامه سیاه حقوق بشری آمریکایی ها ثبت و ضبط شد و کل دنیا شاهد بود دولت آمریکا در جهت تامین منافع خود و متحدان منطقه ایش از هر جنایتی فروگذار نخواهد کرد و حتی با هدف قرار دادن یک هواپیمای غیر نظامی و کشتن کودکان و زنان بی گناه قدرت نامشروع خود را به رخ مظلومان و آزادگان جهان می کشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا ایالات متحده افزون بر اینکه بعد از ارتکاب این جنایت از مردم ایران عذرخواهی نکرد بلکه مدال شجاعت به فرمانده ناو آمریکایی اعطا کرد گفت: آمریکایی ها در اظهارنظر و صدور بیانیه های قشنگ و پر زرق و برق حقوق بشری استاد هستند و اگر بخواهند با ملت هر کشوری تسویه حساب کنند از ابزاری به نام حقوق بشر استفاده می کنند اما همه دنیا این دولت را بعنوان یکی از ناقضان بزرگ حقوق بشر می شناسد و ارقام جنایات آنها نشان می دهد دولتمردان آمریکایی ارزش و احترامی برای حقوق انسانها قایل نیستند. باید تاکید کنیم دولت ایالات متحده در هیچ دوره ای خود را متعهد به حفظ حقوق انسان ها نخواهد کرد.

وی در تصدیق بی اهمیت بودن مباحث حقوق بشر در نزد آمریکایی ها افزود: اخیراً هم نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با اعلام اینکه واشنگتن به دلیل جانبداری‌های نهادینه شده ای که در شورای حقوق بشر علیه اسرائیل صورت می گیرد از این شورا خارج می شود. لذا خروج رسمی آمریکا از این نهاد حقوق بشری به آن معناست که اصلاً در حوزه استیفای حقوق انسان ها ا هیچ چیز را قبول ندارند چون اگر جان و مال و حیثیت نوع بشر برای آنها اهمیت داشت به نفع رژیم صهیونیستی که از بزرگترین ناقاضان حقوق بشر بشمار می آید از شورای حقوق بشر خارج نمی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها