قاعده معمولا بر آن است بازیکنی که از ابتدا در ترکیب تیم ملی است، کاپیتان تیم باشد. در اولین بازی در جام جهانی همین اتفاق می‌افتد. عملکرد آقای کاپیتان اما رضایت‌بخش نیست.
کد خبر: ۱۱۵۱۲۹۸
داری اشتباه می‌کنی کاپیتان!

خیلی‌ها زبان به انتقاد باز می‌کنند. اینکه دلیل افت بازی آقای کاپیتان چه بوده بر کسی معلوم نیست اما کی‌ روش ترجیح می‌دهد در بازی‌های بعدی از او استفاده نکند.

همین هم می‌شود که شجاعی، بازی‌های بعدی را از روی نیمکت دنبال کند. سرمربی تیم ملی نه فقط در بازی دوم که در بازی سوم هم او را از ابتدا به میدان مسابقه نمی‌فرستد.

پرونده ایران بعد از سه بازی در جام جهانی با کارنامه آبرومندانه بسته می‌شود. آقای کاپیتان بعد از اتمام بازی‌ها چهار پست در صفحه شخصی خودش در اینستاگرام منتشر می‌کند.

یک مورد درباره پایان کار تیم ملی در جام، یک مورد برای خداحافظی رضا قوچان‌نژاد از بازی‌های ملی و یک مورد هم برای خداحافظی سردارآزمون از تیم ملی. چهارمین پست اما خبرساز می‌شود.

آقای کاپیتان اعتراضات مردم آبادان و خرمشهر را دستمایه قرار می‌دهد تا عملکرد بعضی مسئولان اجرایی را نقد کند. مسئولانی که قرار بود بعد از اتمام جنگ، خرمشهر را دوباره خرم بسازند و آبادان را آباد. اتفاقی که نیفتاده بود تا حالا و در این روزهای گرم و کشدار تابستانی، مردم این دو شهر معترض کیفیت آب آشامیدنی‌شان باشند؛ در کنار قطعی گاه و بیگاهی که برق هم دارد.

آقای کاپیتان احساس مسئولیت اجتماعی کرده و بار مسئولیت روی دوش‌های او سنگینی می‌کند. چیزهایی که فی‌نفسه بد نیست.

پستی در صفحه شخصی خودش در اینستاگرام منتشر می‌کند و ضمن آن تعریضاتی می‌زند به کمک‌ها و ارادتی که مردم برای کمک به همنوعان خود در کشور همسایه و بازسازی عتبات عالیات دارند.

آقای کاپیتان مردم را متهم می‌کند که در کنار اعتاب مقدسه، خوزستان و آبادان و خرمشهر را هم ببینند و در ادامه عتاب و نصیحت که بد هم نیست بخشی از کمک‌های مالی و نقدی‌ به سمت شلمچه و خرمشهر و آبادان هم سرریز شود.

آقای کاپیتان برای نقد عملکرد مسئولان اجرایی قدم به قیاس مع‌الفارق گذاشته بود. شاید برای آقای کاپیتان و خیلی‌هایی که حرف‌های آقای کاپیتان را دستمایه وهن و کنایه به اعتقادات دینی و مذهبی مردم قرار دادند جالب باشد که استان خوزستان در چهار سال متوالی از 1393 تا 1396 رتبه اول بین استان‌های کشور را در مشارکت داوطلبانه برای بازسازی عتبات عالیات نه فقط در عراق بلکه در سوریه هم به خود اختصاص داده‌اند.

آقای کاپیتان خواسته یا ناخواسته، سهوی یا عمدی، قصد زیر سوال بردن منطقی را دارد که واقعیت‌های نه فقط مردم ایران بلکه حتی مردم خوزستان در جهت عکس آن است؛ مردمی که همین روزها به عملکرد بعضی مسئولان نقد دارند و آقای کاپیتان در حمایت از آنها پست گذاشته است.

اینها همه به معنای توجیه کم‌کاری در خدمات‌رسانی به هموطنان شریف و نجیب‌‌مان در خوزستان نیست؛ به معنای نفی وضعیت نابسامان موجود در این استان زرخیز هم نیست اما ای کاش آقای کاپیتان برای نیل به هدف بحق خود، نیم‌نگاهی هم به ساختارهای فرهنگ عمومی مردم داشت و از زبان و بیان دیگری استفاده می‌کرد.

محمدصادق علیزاده - فرهنگی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها