صبحانه، مهمترین وعده غذایی است و بررسی‌ها نشان می‌دهند که خوردن صبحانه هم در کودکان و هم در بزرگسالان در بهبود عملکرد ذهنی و کارکرد شغلی تاثیر دارد.
کد خبر: ۱۱۵۰۰۵۲
کنکوری ها روز امتحان این مورد را فراموش نکنید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بهداشت نیوز، دکتر رضا امانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: تاثیر صبحانه خوردن بر روی موفقیت در آزمون‌های محاسباتی مانند ریاضی بیشتر است و موجب افزایش تمرکز و حافظه کوتاه‌مدت می‌شود.

وی در تصریح نتایج آزمایشی که بر روی دانش‌آموزان دبستانی اهواز انجام شده، گفت: در این آزمایش با تهیه یک صبحانه‌ استاندارد و معمولی و با انجام بررسی‌های متقاطع مشاهده شد دانش‌آموزانی که وعده صبحانه را مصرف کرده‌اند در مقایسه با کسانی که صبحانه نخورده‌اند، از قدرت تمرکز و حافظه کوتاه‌مدتی به میزان 20 درصد بالاتر، برخوردار هستند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر لزوم ایجاد عادت مصرف صبحانه در خانواده اظهار کرد: افرادی که تمایل به خوردن صبحانه ندارند باید این عادت را به تدریج و با خوردن غذاهای سبک مانند نصف لیوان آب‌میوه، چای رقیق و یا خوردن میوه، در خود ایجاد کنند.

این متخصص تغذیه درباره رژیم مناسب غذایی در ایام امتحانات عنوان کرد: ‌پیشنهاد می‌شود ‌قبل از امتحان غذای سنگین و پرچرب مصرف نشود و همچنین وعده شام به آخر شب موکول نشود. در وعده صبحانه نیز، مواد با پروتئین سرشار به همراه میوه‌ فصل توصیه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها