تیم ملی فوتبال ایران در دیدار برابر پرتغال به نتیجه تساوی رسید و با ۴ امتیاز سرافرازانه از جام جهانی کنار رفت. گل ایران توسط انصاریفرد از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.
کد خبر: ۱۱۴۹۹۲۷
نمایش غرورآفرین  / رونالدو هم حریف ایران نشد

به گزارش جام جم آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی روسیه از ساعت ۲۲:۳۰ در شهر سارانسک به مصاف پرتغال رفت که پرتغالی ها در دقیقه ۴۵ گل اول را به ثمر رساندند و با برتری به رختکن رفتند. کوارشما در دقیقه ۴۵ برای پرتغال گلزنی کرد و گل تساوی را کریم انصاری فرد در دقیقه 92 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

ترکیب ایران:
علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، احسان حاجی صفی، سعید عزت اللهی، مجید حسینی، رامین رضاییان، امید ابراهیمی، وحید امیری، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی.

ترکیب پرتغال:
پاتریسیو، پپه، رافائل گئوریو، ژوزه فونته، رونالدو، اندره سیلوا، ژوزه ماریو، ویلیام، کوارشما، سدریک و آدرین.

در دقیقه اول بازی، امید ابراهیمی روی گئریو بازیکن پرتغال مرتکب خطا شد و داور به بازیکن ایران تذکر داد.

در دقیقه ۳، رونالدو درمحوطه جریمه ایران شوتی را به سمت دروازه زد که بیرانوند آنرا گرفت.

در دقیقه ۷، علیرضا جهانبخش از سمت راست زمین ایران به سمت دروازه پرتغال حرکت کرد و پاس در عرض خوبی به وحید امیری داد ولی شوت امیری با اختلاف به اوت رفت.

در دقیقه ۹ بازیکنان پرتغال صاحب بهترین موقعیت خود شدند که سعید عزت اللهی و علیرضا بیرانوند در این صحنه با هم برخورد کردند. بیرانوند بعد از بیرون رفتن توپ از بالای دروازه، درگیری کوچکی با سعید پیدا کرد.

پرتغال روی ارسال از کناره ها برنامه دارد. در دقیقه ۱۲ ارسال از کنار پرتغال با اشتباه در خروج بیرانوند همراه شد ولی رامین رضاییان توپ را دفع کرد.

یک دقیقه بعد، بازهم ارسال دیگری روی دروازه ایران شد که توپ از دست بیرانوند در رفت و با هوشیاری مدافعان دفع شد.

در دقیقه ۱۶ پرتغال پشت محوطه جریمه ایران صاحب یک ضربه کاشته شد. رونالدو پشت توپ قرار گرفت و شوت او بعد از برخورد با مدافعان به کرنر رفت.

ایران در ۲۰ دقیقه ابتدایی حمله جدی ترتیب نداد. در دقیقه ۲۰ احسان حاج صفی به آدریان سیلوا یک لایی انداخت و ضربه خطا گرفت.

ضربه کاشته رامین رضاییان دردقیقه ۲۱ از کنار دروازه پرتغال به بیرون رفت.

در دقیقه ۲۳ ایران صاحب ضد حمله شد. سردار آزمون به دل مدافعان پرتغال زد و با یک پاس در عمق زیبا علیرضا جهانبخش را در موقعیت خوبی برای گلزنی قرار داد ولی جهانبخش به این توپ نرسید و دروازه بان پرتغال آنرا جمع کرد. البته برخورد بازیکن ایران با دروازه بان پرتغال برای لحظاتی بازی را متوقف کرد.

زمانی که توپ دست بازیکنان پرتغال است، تیم ایران با ۱۱ بازیکن در زمین خودش راه های نفوذ حریف را می بندد. تا دقیقه ۳۰، ۶۸ درصد مالکیت توپ در اختیار پرتغال و ۳۲ درصد در اختیار ایران است.

در دقیقه ۳۳ بازیکنان ایران چند پاس تکضرب به هم دادند و تا پشت محوطه پرتغال پیش رفتند که بازیکنان پرتغال روی جهانبخش مرتکب خطا شدند. این موقعیت را جهانبخش سانتر کرد و سعید عزت اللهی هافبک ایران یک ضربه سر به سمت دروازه پرتغال زد که پاتریسیو این توپ را در اختیار گرفت.

در دقیقه ۳۷ ایران بازی را در اختیار گرفت و با پاسکاری های متمادی و زمینی، تا محوطه جریمه پرتغال پیش رفتند. سه حمله ایران در این یک دقیقه از دست رفت.

در دقیقه ۴۰ رونالدو از پشت محوطه جریمه شوت محکمی زد که بیرانوند به خوبی آنرا جمع کرد.

در دقیقه ۴۵ و در حالی که همه خود را برای سوت پایان بازی آماده می کردند، کوارشما با یک ضربه زیبا و فنی از پشت محوطه جریمه گل اول پرتغال را به ثمر رساند تا این تیم با خیال راحت به رختکن برود.

نیمه دوم بازی با حمله ایران شروع شد. این حمله هماننند حملات نیمه اول تا محوطه جریمه پرتغال پیش می رود اما ثمری ندارد.

در دقیقه ۵۰ رونالدو بعد از برخورد با سعید عزت اللهی در محوطه جریمه ایران به زمین خورد ولی داور رای به ادامه بازی داد. کمک داور ویدئویی از داور وسط خواست تا صحنه را بازبینی کند. داور مجددا رای به پنالتی داد و رونالدو پشت ضربه قرار گرفت ولی بیرانوند این پنالتی را مهار کرد.

در دقیقه ۵۴ کارلوس کی روش با عصبانیت به تصمیمات داور اعتراض کرد و از کنار زمین برای دقایقی بیرون رفت. کی روش هنگام خروج از زمین کت خود را به سمت داور چهارم پرتاب کرد!

در دقیقه ۵۷، احسان حاج صفی که یک کارت زرد گرفته بود و احتمال اخراجش وجود داشت از زمین خارج شد و میلاد محمدی جای او را گرفت.

در دقیقه ۵۸ بازیکنان ایران با چند پاس زیبا و تکضرب به محوطه جریمه پرتغال رسید ولی پاس نهایی قبل از آنکه به آزمون برسد، به کرنر رفت.

در دقیقه ۶۳ تمارض بازیکن پرتغال باعث درگیری لفظی مرتضی پورعلی گنجی با داور شد.

رونالدو بعد از ناکامی در ضربه پنالتی سعی داشت شانس خود را برای گلزنی به ایران از راه های دیگر امتحان کند.

در دقیقه ۷۰ سامان قدوس به جای جهانبخش به زمین آمد. در دقیقه ۷۶ کریم انصاریفرد جای عزت اللهی را گرفت تا ایران سه کاپیتان عوض کرده باشد.

در دقیقه ۷۲ سامان قدوس ضربه محکمی به سمت دروازه پرتغال زد که شوت او با اختلاف کم به اوت رفت.

در دقیقه ۸۰ رونالدو نزدیک به مرتضی پورعلی گنجی قرار گرفت و با آرنج خود ضربه ای به مدافع ایران زد. داور این صحنه را بازبینی کرد و به نشان دادن کارت زرد به رونالدو اکتفا کرد.

ایران دردقایق پایانی حملاتی داشت که به نتیجه نرسید. در دقیقه ۹۰ ضربه سر سردار به دست بازیکن پرتغال خورد و بازبینی این صحنه دقایقی طول کشید. بازی برای حدود دو دقیقه متوقف شد و در نهایت داور به نفع ایران پنالتی گرفت. کریم انصاریفرد توانست این پنالتی را به گل تبدیل کند.

در دقیقه ۹۵ مهدی طارمی می توانست گل دوم ایران را به ثمر برساند که شوت او با اختلاف کم به اوت رفت. پرتغالی ها در دقیقه پایانی اقدام به وقت کشی کردند.

در نهایت این مسابقه با نتیجه تساوی یک یک تمام شد. ایران با کسب ۴ امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفت و از صعود بازماند. پرتغال با ۵ امتیاز، اسپانیا با ۵ امتیاز از این گروه به مرحله بعد صعود کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها