اکرمی در گفت‌وگو با جام ‌جم آنلاین؛

توصیه‌هایی برای شب های قدر

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: در شب قدر نیازهای متین، سنگین و جامع را که عبارت است از عاقبت‌بخیری، عزت، سربلندی، توفیق انجام وظیفه، محبت و صفا نسبت به دیگران و در جای خود نیز دافعه داشتن در مقابل دشمنان انسانیت و اسلامیت است بخواهیم.
کد خبر: ۱۱۴۵۵۲۳
توصیه‌هایی برای شب های قدر

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین، در مورد اهمیت شب‌های قدر، اظهار داشت: سوره‌ای بنام قدر در قرآن آمده است، این سوره محتوای سنگین و بسیار ارجمندی دارد؛ خداوند متعال در شب قدر یک پیام فراگیر و عمومی دارد و آن پیام سلام، سلامتی، رحمت و مسالمت پروردگار متعال برای همه جهان و جهانیان می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما در شب قدر باید از پیام الهی«سَلامٌ هِیَ حَتَّی مَطْلَعِ الْفَجْرِ» استقبال کنیم، گفت:‌ در شب قدر نیازهای متین، سنگین و جامع را که عبارت است از عاقبت‌بخیری، عزت، سربلندی، توفیق انجام وظیفه، محبت و صفا نسبت به دیگران و در جای خود نیز دافعه داشتن در مقابل دشمنان انسانیت و اسلامیت بخئاهیم و باید از این فرصت‌ها استفاده کرد.

اکرمی با اشاره به اعمال وارد شده در شب قدر، تصریح کرد: اعمال شب قدر همچون استحمام، نظافت، دعا، نیایش، شب زنده داری و به پیشگاه خداوند گریستن است که در راستای شستشوی روح از گناه و معصیت باشد و نیز اعلام آمادگی برای آینده که شایسته و بایسته عمل کنیم و ساختن جامعه‌ای که از هر جهت سربلند و سرفراز باشد.

وی اضافه کرد: شب قدر بهترین فرصت برای تشخیص دانایی و آگاهی، شناخت وظیفه و دانستن صلاح و سعادت خویش است تا با خداوند متعال عهد و پیمان ببندیم که فردی انسانی و خداپرست باشیم.

اکرمی درباره رویدادهای شب قدر اظهار داشت: رویدادهای شب قدر محدود به چند اتفاق نیست و در پیشگاه خداوند متعال مهم این است که برای عاقبت بخیری، خداپرستی و انجام وظیفه نسبت به دیگران اهتمام داشته باشیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری بیان داشت: امام علی (ع) در سال چهلم هجری دشمنان لجوجی پیدا کرد که ابوسفیان یکی از آن افراد بود و بدون شناخت، با آن حضرت دشمنی می‌کرد؛ در نهایت خوارج تصمیم گرفتند در شب نوزدهم علی‌ابن‌ابیطالب ، معاویه و عمروعاص را از میان بردارند، در آن شب عمروعاص به مسجد نرفت، معاویه زخمی شد و حضرت علی(ع) نیز ضربت خورد و پس از دو روز به شهادت رسید.

وی درباره اعمال سفارش شده در این شب‌های مبارک، گفت: خواندن ۲ رکعت نماز برای سلامتی امام زمان (عج) و تعجیل در ظهور آن حضرت، خواندن ۲ رکعت نماز برای شادی روح همه‌ی درگذشتگان و اسیران خاک و ۲۵ بار گفتن ذکر "اللهم اغفرلی لجمیع المومنین و المومنات و المسلمین و المسلمات"، خواندن ۲ رکعت نماز تقدیم به اهل بیت پیامبر(ص) و خواندن دعای توسل، خواندن ۲ رکعت نماز حضرت زهرا(س) در شب‌های مبارک قدر، سفارش شده است.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها