آیت الله ممدوحی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

رهبری ادامه الگوی امام در اداره کشور است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در وصف امام خمینی(ره) گفت: اگر بخواهم امام را وصف کنم در یک جمله باید بگویم ایشان "عبد صالح خدا" بود.
کد خبر: ۱۱۴۵۲۶۶
رهبری ادامه الگوی امام در اداره کشور است

آیت الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با جام جم آنلاین، درباره سیره اخلاقی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی اظهار داشت: اگر کسی مسلمان است و دین اسلام را تمام عیار قبول کرده باشد، دنیا، آخرت، صلابت، قدرت و جرات دارد؛ اما ما هر کدام یک بخشی از دین اسلام را قبول کردیم.

وی ادامه داد: فردی که نظام اخلاقی، عبادی و احکام در او کامل باشد، یک سلحشور و عالم مطلق است که امام خمینی(ره) این‌طور بود، امام یک بنده خوب خدا بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ذکر خاطره‌ای از امام، ادامه داد: قبل از 15 خرداد برای دستگیری امام به خانه ایشان وارد شدند، امام راحل در حال خواندن نماز شب بود و ماموران خدمتکار ایشان را مورد ضرب و شتم قرار دادند. در این موقع امام فرمودند: " او را چرا می‌زنید روح‌الله‌خمینی من هستم با او چه‌کار دارید".

وی با بیان اینکه این خاطره را من خود از ایشان شنیدم، گفت: امام فرمودند: " پس از دستگیری من‌ را به داخل ماشین بردند اما آنها می‌لرزیدند؛ از ماموران پرسیدم چرا می‌لرزید؟ گفتند ما میترسیم. سوال کردم از چه می‌ترسید؟ جواب دادند از ملت می‌ترسم، سوال کردم اگر از ملت می‌ترسید چرا اینکار را انجام می‌دهید؟".

آیت الله ممدوحی ادامه داد: امام فرمودند: " والله من نترسیدم اما آنها می‌ترسیدند " در آن زمان امام حدود 60 سال سن داشتند و با 10 نفر کماندو در منزل خود روبرو شدند. این مقوله شجاعت نیست، رستم هم با قویتر از خود روبرو شود می‌ترسد، اما این نترسیدن در راستای ایمان است.

این استاد حوزه گفت : اگر بخواهم امام را وصف کنم در یک جمله باید بگویم ایشان "عبد صالح خدا" بود.

وی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر ما در راستای خط امام حرکت می‌کنیم و رهبری الگوی امام است، اگر غیر از این باشد کشور اداره نمی‌شود؛ اگر امروز می‌بینیم که کشور اداره می‌شود، راز آن در الگوی امام است البته در کشور نواقص و کمبودهایی نیز داریم اما ریشه کار جداست.

ممدوحی تاکید کرد: در اوایل دهه 60 چیزی از انقلاب نگذشته بود و ملت حالتی سلحشوری داشتند، در آن زمان جنگ را نیز مردم اداره کردند و با ارتش و سپاه یک دست شدند و به سوی دشمن حرکت کردند؛ آن نیروی سلحشوری و از خودگذشتگی که در مردم بود بسیار فوق‌العاده بود.

این استاد حوزه درباره مدیریت امام در آن زمان اظهار داشت: مدیریت ایشان ثابت بود و با عدالت، عدالتی که با صلابت همراه بود.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها