فرمانده انتظامی استان همدان از انهدام باند سارقان تراکتور، کشف 13 دستگاه تراکتور و 2 فقره قتل در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۶۳۶۰
انهدام باند سارقان تراکتور، راز 2 فقره قتل را فاش کرد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، سردار بخشعلی کامرانی صالح در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت تراکتور در سطح استان توسط سارقان ناشناس موضوع به طور ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه تحقیقات مأموران پلیس، فردی ناشناس از اهالی استان‌های جنوبی که در سال‌های اخیر اقدام به خرید چند دستگاه تراکتور از همدان کرده بود، شناسایی شد که در بررسی قولنامه فروش تراکتور مشخص شد مشخصات ذکر شده در قولنامه با مشخصات یک دستگاه تراکتور مسروقه از همدان تشابه اساسی و قابل بررسی وجود دارد.

کامرانی‌صالح ادامه داد: پس از اخذ نیابت قضایی تیمی از مأموران پلیس آگاهی استان به منظور بررسی موضوع به استان هدف اعزام و موفق به شناسایی فروشنده تراکتور شدند که در مصاحبه‌های فنی صورت گرفته نقش و فعالیت وی در خرید تراکتورهای مسروقه از همدان برای مأموران محرز شد .

این مقام مسئول اظهار کرد: هر چند متهم با توسل به انواع شگردها سعی در منحرف کردن مأموران در روند پرونده را داشت اما با جمع‌آوری اطلاعات کامل از کلیه سرقت‌های مشابه در 10 سال اخیر در سطح استان، ردپای شخصی به هویت «حمید» در اغلب سرقت‌های رخ داده به دست آمد.

وی بیان کرد: طی چندین مرحله عملیات شناسایی و تعقیب و مراقبت فرد مذکور دستگیر شد که در بازجویی‌های فنی پلیس به سرقت 13 دستگاه تراکتور از استان همدان با همدستی چندین نفر و فروش آنها به شخصی به نام «صالح» اعتراف کرد.

کامرانی‌صالح خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات پلیس 6 نفر از همدستان متهم شناسایی و دستگیر شدند که هر یک به نقش خود در سرقت‌های ارتکابی اقرار کردند و در مواجهه با یکدیگر مشخص شد علاوه بر سرقت‌های ذکر شده متهمان با استفاده از سلاح گرم مرتکب 4 فقره سرقت نافرجام مسلحانه منجر به 2 فقره قتل نیز شده‌اند.

وی افزود: در ادمه روند رسیدگی به پرونده 2 نفر از خریداران تراکتورهای مسروقه شناسایی و دستگیر شدند که در بازجویی‌های صورت گرفته به خرید تراکتورهای مسروقه با قیمت نازل اقرار و بیان داشتند تراکتورهای مسروقه پس از سرقت، توسط کامیون‌های باری از همدان به جنوب منتقل و تحویل خریداران شده است.

وی بیان کرد: در ادامه تحقیقات مأموران، هویت سرکرده باند و طراح اصلی سرقت‌ها به نام «مجید» شناسایی و طی یک عملیات پیچیده وی دستگیر شد و به کلیه اتهامات انتسابی و مدیریت باند اعتراف کرد.

کامرانی صالح گفت: با دستگیری وی باند سارقان تراکتور استان همدان به طور کامل متلاشی و 2 فقره قتل سال‌های گذشته و یک فقره سرقت مسلحانه نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: کلیه متهمان با قرار مناسب روانه زندان شدند و انهدام این باند موجبات خرسندی و رضایتمندی مالباختگان را فراهم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها