نماینده مردم مبارکه در مجلس با بیان اینکه جانبازان شهدای زنده اند، گفت: بسیاری از فرزندان جانبازان بی کار هستند و در قانون برنامه ششم توسعه مصوب شد فرزندان جانبازانی که بیش از 70 درصد جانبازی دارند، بدون آزمون در ارگان های دولتی استخدام شوند. در ارگان ها نیز سهمیه ای مازاد بر سهمیه تعیین شده برای فرزندان جانبازان در نظر گرفته می شود.
کد خبر: ۱۱۳۶۲۹۶
جانبازان شهدای زنده اند/اشتغال بدون آزمون برای فرزندان جانبازان در ارگان ها

زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین، ضمن تبریک به مناسبت روز جانباز، با اشاره به مشکلات زندگی جانبازان اظهار داشت: مشکلات و سختی های زندگی جانبازان ، خانواده و خصوصا همسرانشان که وظیفه حمایت و حفاظت این عزیزان را بر عهده دارند، بسیار است. فکر می کنم مجلس با دائمی کردن قانون خدمات ایثارگری قدم مهمی را برای جانبازان برداشته است.
وی با تاکید بر اینکه در مجلس هر پیشنهادی در ارتباط با جانبازان، ایثارگران و خانواده آنان مطرح شد رای مثبت آورد، افزود: احساس من این است که در برخی قوانین با نوشتن امر محال باشد، فضایی ایجاد می شود که عملی شدن آن روا نیست، اما از جایی که مشکلات زندگی خانواده های جانبازان بالای 50 درصد بسیار است و بسیاری از فرزندان این عزیزان بی کار هستند و در قانون برنامه ششم توسعه مصوب شد فرزندان جانبازانی که بیش از 70 درصد جانبازی دارند، بدون آزمون در ارگان های دولتی استخدام شوند.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق آمار جمعیتی بیشترین تعداد جانباز به شهرستان مبارکه در استان اصفهان تعلق می گیرد، عنوان کرد: انتظار می رود این قوانین اجرایی شود؛. فردی که دو دست خود را از دست داده است و فرزند وی وظیفه نگهداری از او را دارد، بی کار بودن و نبود امنیت روانی برای اشتغال چنین فرزندی که قاشق در دهان پدر می گذارد به حق و روا نیست.
سعیدی با تاکید بر لزوم حفظ عدالت اجتماعی، گفت: در ارگان ها سهمیه ای مازاد بر سهمیه تعیین شده برای فرزندان جانبازان در نظر گرفته می شود، امید است دولت بر اجرایی شدن موارد و مصوبات برنامه ششم توسعه همت بگمارد و از خانواده این عزیزان رفع تکدر کند.
عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: حفظ جایگاه فرد درجامعه باید بیش از هر مطلب دیگری اهمیت داشته باشد، برخی با نداشتن سلامت روان و بواسطه کمبودهای اجتماعی فردی و مسائل دیگر مشکلات خود را به جانباز بودن منتسب می کنند تا از برخی امکانات جانبازان بهره مند شوند که روا نیست. حفظ جایگاه جانبازی بسیار اهمیت دارد و امید است به امنیت و سلامت روان خود و خانوادها بیشتر رسیدگی شود تا موجب تکدر خاطر نگردد.


نسترن نعمتی/جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها