شماری از دانش آموزان بافقی در استان یزد پس از گذشت حدود یک قرن، دوباره بر سرکلاس درس حاضر شدند و خاطرات گذشته را زنده کردند.
کد خبر: ۱۱۳۴۷۹۰
دیدار همکلاسی ها پس از یک قرن +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، این عده که سال 1306 و در سن هفت سالگی به مدرسه رفته بودند، صبح روز یکشنبه بر سر کلاس درس حاضر و خاطرات گذشته را زنده کردند.

در این مراسم که در فضایی احساسی و خاطره انگیز برگزار شد دانش آموزان قدیمی، پس از نزدیک به یک قرن، در کلاس درس، گرد هم آمدند و خاطرات شیرین گذشته خود را مرور کردند.

این سه دانش آموز دیروز و پدر بزرگ امروز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دیگر همکلاسی های خود که چهره در نقاب خاک کشیده اند در یک دورهمی به یاد ماندنی، لحظات شادی را برای یکدیگر رقم زدند که برای نسل کنونی زیبا و شنیدنی بود.

یکی از این دانش آموزان قدیمی گفت: در سال 1306 که آموزش و پرورش (اداره فرهنگ سابق) در بافق تشکیل شد 16 دانش آموز برای یادگیری درس و قرآن در کلاس حاضر بودند ولی امروز جای آنها خالی است.

رئیس آموزش و پرورش بافق هم در حاشیه این برنامه با اشاره به افتتاح موزه فرهنگ و هنر در سال 95 در این شهرستان، به خبرنگار ایرنا گفت: نخستین اسناد و عکس های متعلق به آغاز بکار آموزش و پرورش این شهرستان از جمله یادگارهایی است که در این موزه نگهداری می شود.

علی اصغر رنجبر افزود: دستگاههای کاربردی قدیمی اعم از تلفن، تلویزیون، دستگاه تایپ و تکثیر، اسلاید، دوربین فیلمبرداری، ضبط صوت، رادیو، آلات موسیقی، کتاب های درسی، دفاتر و نوشت افزار، لوحه های درسی، مجلات و روزنامه از دیگر وسایلی است که در این موزه نگهداری می شود.

وی یکی از اهداف این موزه را آشنایی نسل جوان با نحوه آموزش در گذشته و تفاوت این بخش در قدیم و امروز است.

هم اکنون هشت هزار و 500 دانش آموز در 90 مدرسه شهرستان بافق به تحصیل مشغول هستند.

مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها